Cuma, Mart 04, 2005

Merinos Halıyı ROK'a şikayet ettim

Hiç 1 metrekare halı aldınız mı? Ya da hiç 1 metre kare halı satılır mı? O halde neden merinos halı, son reklamlarında "metre karesi günde 1 çay fiyatına" diye reklam yapıyor. Burada bir kandırmaca, müşterinin aklını karıştırmaca yok mudur? İşte, bu durumu Reklam özdenetim kuruluna şikayet ettim. Bana cevap olarak herhangi bir sorun olmadığını döndüler. Bende cevap olarak şu soruyu sordum kendilerine. Mesela, Tofaş yeni bir reklam yapıyor, "Beygiri günde 1 kahve parasına, gelin vatandaş hepiniz araba sahibi olun" bu reklamı nasıl karşılarsınız? (85 beygirlik bir araba için düşünürseniz, fazlasıyla mümkün olduğunu görürsünüz.) Cevabı sizlerle paylaşacağım. Bunun üzerine bende İsmail Hoca'nın deyimiyle adam gibi pazarlama ve adam gibi halıcı nasıl olur? diye araştırmaya başladım. Ve çok değerli bilgilere ulaştım. Yarına kadar bir sunumla sizlerle paylaşmayı umuyorum.

2 yorum:

Prof. Dr. İsmail Kaya dedi ki...

Adımın, "adam gibi olmak" deyimiyle yanyana anılması, sizin de hoşunuza gider mi?
İyi ki, hesabı desimetre karesi üzerinden yapmamışlar. O zaman halılar "havadan da ucuza" gelirdi.
Metallica'nın yarınki yorumunu merakla bekliyorum.
Tabii, işin bir de iletişim tarafı var. Kullandığınız büyüklüklerin, değerlerin, rakamların daha iyi anlaşılması için onları zihinlerde resmetmeliyiz. İşte bu metre kare veya beygir başına kıyaslamaları işin büyüklüğünü veya küçüklüğünü daha iyi anlatmaya da yarıyabiliyor.
Psikolojik olarak "kendine yontan" bir etkileme olduğunu inkar etmiyoruz.
Bir not daha, metallica gibi gayretli gençlerimiz sayesinde tüketicilerimiz de bizler de daha bilinçli hale geleceğiz.
Ha gayret...

Adsız dedi ki...

Bence gayet güzel bir pazarlama örneği Merinos'un reklamı. Pazarlama sizin düşündüğünüz kadar saf değil. Hayat, herkesin kendi istediği şeyleri elde etmek üzerine kurduğu bir oyundan ibaret. Bu nedenle bir taraftan tüketici sıkıştırılırken, bir tarafan da onu koruma mekanizmalari gelişmeli. Insanlar daha fazla düşünmeli. Gelelim Merinos örneğine, 1.si yapılan 85 beygir araba benzetmesi olayı çok saptırıyor. Bir düşünün, 3 metreye 3 metre yani 9m^2 bir hali almak istiyorum. Metrekaresi çay fiyatınadan yola çıkarak gayet de güzel bir hesaplama yapılabilir. Bence bu reklamda yapılan, fiyatları, rakamları, ölçüleri halkin daha fazla anlayabileceği birimlere dönüştürmek. Daha büyük kitlelere hitap etmeyi sağlayan basit ve güzel bir pazarlama taktiği olabilir.