Birkaç yıl önce Mohanbir Sawnhey ve arkadaşları, insanların HDTV (Yüksek çözünürlüklü Televizyon) almaya karar verirken, önceliklerini belirlemek için bir Pazar araştırması yapmışlar. Araştırmada, HDTV'nin her bir özelliğinin müşteri açısından önemi araştırılmış. Bu özelliklerden biri de HDTV'nin boyutları "aspect ratio" üzerineymiş. Çünkü, HDTV lerin bir özelliği normal televizyonlardan daha dikdörtgensel olmasıdır. Oran olarak söylersek normal televizyonlar 4:3, HDTV’ler 16:9 oranlarındadır.
Ankette "HDTV'lerin 16:9 olması sizin için önemli mi?" gibi bir soru sormuşlar. Soru bu şekilde oranlar biçiminde sorulduğunda, sürpriz biçimde, müşteriler bu özelliğin çok da önemli olmadığını söylemişler. Ancak soru "HDTV'nin ekranının sinema ekranı gibi olması sizin için önemli mi?” olarak değiştirildiğinde sonuçlar çok farklı çıkmış.
Müşteriyle aynı dili konuşuyormuyuz? Kendimizi kandırmayalım, Hayır. Bir an ürünümüzden, özelliklerinden, teknolojisinden konuşmayı bırakıp, müşteriyi dinlemeyi, onun faydadan, durumlardan, insanlardan, paylaşmakdan nasıl bahsettiğini anlamaya çalışalım.
NOT: Mohanbir Sawnhey'in bu harika makalesini (Fundamentals of Customer Value) tüm site izleyicilerine tavsiye ederim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder