Pazartesi, Mart 07, 2005

Eğer Harika Demişlerse...

Seth Blogunda "Tolstoy Kuralı"ndan bahsediyor. Tüm pazarlama başarısızlıkları aynıdır, ama tüm pazarlama başarıları farklı olmak zorundadır. Çünkü pazarlamanın başarısı, insanların onu konuşmaya değer bulup bulmamalarıyla ilgilidir. Ve konuşmaya değer şeyler sadece yeni ve farklı olan şeylerdir. Eğer bir fikir yeni ve farklı değilse konuşmaya değer de olmayacaktır. Konuşmaya değer şeyler yapabilmek için de insanların başta "bu da ne böyle" diyecekleri şeyler yapma riskini almalısınız. Satan Reklam Yaratmak kitabında Helmut Krone'un çok anlamlı bir sözünü okumuştum. (p194) İnsanlar bana "harika iş çıkarmışsın" dediklerinde anlarım ki yapamamışım. Bir kağıt parçasına daha önce hiç görmediğim birşeyi yazdığımda "yeni"dir. Bunu daha önce hiç görmemişimdir ve bunu dünyada daha önce hiç kimse görmemiştir... Daha önce görmüş olduğum bir şey ile ilgili de değildir ve onun değerini biçmekte çok zordur. Herkeste benim gibi biçilecek değerden şüphe etmektedir. İnsanlar görmeye hazır oldukları şeyleri görürler. Fikrinize, insanlar harika bir fikir olarak bakıyorsa, fikrinizin sıradışı bir fikir olmadığını anlayabilirsiniz. Seth'in hipotezine göre de başarı şansınız çok azdır.

1 yorum:

Ozgur Alaz dedi ki...

İlk yorum yazan ben olayım. İŞte yeni fikirlerin geçmek zorunda kaldığı üç aşama,

Yenilikçi fikir için ilk başta herkes "asla olmaz" der, sonra "belki olur ama yapmaya değmez" der, ve son olarak "Ben zaten yapılabileceğini söylemiştim." der.

"Asla olmaz" cevabını almaya ne kadar istekliyiz?