Pazar, Mart 20, 2005

iPod U2 edition'dan alabileceğimiz ders var mı?

Ürününüz markalı mı? Tekrar markalamaya ne dersiniz? Markanızın çağrıştırdığı yaşam tarzı ile aynı çağrışımı yapan markalar var mı? Yada konumlandırmanın klasik sorularını soralım. "Ürününüz bir ev/araba/tatil yeri/cep telefonu/kıyafet olsaydı hangi marka olurdu?" ve "Markanızı kullanan birisi hangi marka araba/parfum/kıyafet/cep telefonu/saat kullanıyor dersiniz?"

Ürün Tamamlayıcılarınızı düşünmenin zamanı geldi...

M. Solomon, ürün tamamlayıcılığını, "işlevleri açısından birbirindan farklı ürünlerin taşıdığı duygusal anlamların, tüketicin zihninde bağdaşmasıyla olur. Mesela, amerikan Yuppie deyince aklımıza Rolex saat, BMW otomobil gibi ürünler gelir." diye tanımlıyor. İşte bu farklı ürünleri bağdaştırdığınızda markanızı güçlendirmek için yeni bir alan bulmuş olursunuz. Türkiye'den aklıma gelen ilk örnekler "Tat Ketçaplı Ruffles" ve "Renault 19, Beymen Club Edition" olarak söyleyebilirim. Burada iPod için bugun öğrendiğim iki örneği paylaşacağım. İlki iPod U2 edition. Bu ürün U2 markası ile iPod markasını çok başarılı şekilde bağdaştırmış. iPod U2 edition, özel siyah üzerine kırmızı renklerde tasarlanmış, arka kapakda Bono'nun ve diğer üyelerin imzaları yer alıyor. Ve ürün, itunes'da 50$ lık Bond şarkıları yüklerken indirim ile beraber geliyor. Ürünü linkden inceleyebilirsiniz. iPod'dan ikinci örneğimse Volkwagen Beetle'dan bu otomobilde, yolda giderken iPod dinleyebilmeniz için özel bir kit ile beraber geliyor. Arabanın direksiyonuyla iPOd'u yönlendirebiliyorsunuz, ve ses sistemiylede iPod en iyi performansını gösteriyor. Her iki firmada aynı yaşam tarzından kişileri hedeflediğinden, bu işten iki tarafda karlı çıkıyor.

M.Solomon, "Tüketici Krallığının Fethi", MediaCat yayınları p67 Konu hakkında daha fazla örnek için Trendwatching.Com'a bakın ve marketallica Mail grubunu takip edin.

1 yorum:

admin dedi ki...

ipod için bir başka işbirliği de BMW ile yapılmış. http://www.ipodyourbmw.com