Site yeni adresi olan marketallica.com'a tasinmistir. Buradan daha fazla zevk alacaksiniz. Tesekkurler
Çarşamba, Mart 09, 2005
TEKEL ve çift zincirli öğrenme
Harvard Üniversitesi öğretim üyelerinden Chris Argyris bir şirkete danışmanlık vermeye başlar. Bir süre sonra şirket yöneticileri, Toplam Kalite Yönetimi sayesinde dokuz ayrı alanda maliyet tasarrufu yapmayı başarırlar. Herkes, TKY’ye şükran duyarken, Chris Argyris, TKY’nin başarısını kutlamak yerine başka bir şey yapar. Yöneticileri, niçin normal iş düzeninin yüksek maliyetli bir yapı olduğunu ve bunca zaman düzeltilmeden bu düzenin kendisini koruduğunu sorgulamaya iter.
Mey İçki sahte rakı skandalından sonra sosyal sorumluluk gereği piyasadaki tam 70’lik rakıları toplama kararı aldı. Maliyet tahminleri 30 milyon dolar. Ve artık yeni rakıların kapakları ve baskıları değişecek. Sorun çözüldü mü? Chris Aygris’in sorusunu şimdi de ben sorayım, bunca zaman sahte rakı üretimini bildikleri halde neden şimdiye kadar yeni önlemler almadılar, bu değişiklikleri neden şimdiye kadar beklediler? ( Bu yazıyı yazarken 17.02.05’ Radikal gazetesinden bir haber buldum, bakarsanız trajedinin geleceğini beklediklerini görürsünüz.) Ve bir soru da size, tüketicileriniz ürününüzü gerçek ve sahtesini ayırt edebiliyor mu? Ürününüzün son kullanma tarihi belirgin mi? Ürünlerinize güvenli kapak gibi güvenlik önlemleri ekleyebilir misiniz? Bu olaydan sizin alacağınız ders var mı? Senaryolarınız hazır mı?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder