Faith Popcorn, 2000’li yıllar için şöyle bir öngörüde bulunmuştu. Dizi filmleri izlerken hoşlandığımız kıyafetleri veya aksesuarları akıllı televizyonlar ile anında satın alabileceğiz. Mesela, Dadı, dizisindeki Gülben Ergenin o meşhur çiçekli bornozunu beğendiysek, akıllı televizyonlar ile satın alabiliriz. Yani, Gör ve Satın Al
Westin hotel, konukların bir otelde en çok rahat bir uyku istediklerini, ve en çok rahatsız oldukları şeyin de yataklar olduğunu keşfetti. Bunun üzerine odaları cennet yatağı denen süper konforlu yataklarla donattı. Müşteriler bu yatakların rahatlığını çok sevdiler. Ve Westin’de onlara bu yatakları satın alma imkanı verdi. Yani, hisset ve satın al.
Turkcell, şarkı tanıma özelliği olan servisi, NeBuÇalanCell adıyla Turkiye’ye getirdi. Hepimizin bildiği gibi, bu servisle adını bilmediğimiz şarkıyı cep telefonumuza dinletiyoruz, ve sonra şarkının ne olduğunu öğreniyoruz. Bu servisin yurtdışı versiyonlarında ise o şarkının cep melodisini ve mp3’ünü satın alma imkanı da sunuyor.Yani Duy ve satın al.
Sahip olduğumuz internet ve mobil teknolojiler bu örnekler gibi yaratıcı servisleri daha da olanaklı hale getiriyor. Bu fırsata hazır mıyız? İşinizi, canlı bir katalog olarak düşünebiliyor musunuz? Ürünleriniz, başka nerelerde kullanılıyor, ve bu kullanımları bir satış aracı olarak kullanabilir misiniz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder