Salı, Mart 01, 2005

Süper-Kişiselleştirme

Gelecekte rekabetin ihtiyaçlarımızı çok daha derinden anlayan süper-kişiselleştirilmiş ürünlere dayanacaktır. Ve bunu yapabilmek için de şirketlerin müşteri bilgisi ihtiyaçları da kat kat artacaktır. İngiliz sigorta şirketi, Norwich Union, yeni bir sigorta paketi hazırlamış. Adı, pay as you drive. Bu sistemde, sigorta ücreti, müşterilerin arabalarını ne sıklıkla ve nasıl kullandıklarına bağlı olarak hesaplanıyor. Yapılan araştırmada 10 kişiden 9'unun sigorta ücretinin kullanım sıklığına bağlı olarak hesaplandığı paketi tercih edeceği bulunmuş. Tıpkı, doğalgaz veya elektrik ücreti gibi. Sabit değil, kişisel kullanım alışkanlığına bağlı olarak değişiyor. Bu sistem nasıl işliyor? Sisteme üye olduğunuzda, arabanıza kara kutu benzeri bir alet takılıyor. Bu alet arabayı ne sıklıkla, nerede ve ne zaman kullandığınız verilerini gerçek zamanlı olarak kaydediyor. Ay sonunda ise ücret kullanım alışkanlığımıza göre faturalanıyor. Böylece sigorta paketi, tamamen size özel ve kullanım alışkanlığınıza bağlı olarak kişiselleştirilmiş oluyor. Şu an AXA vb. kullanılan, veritabanındaki kişileri risk durumuna göre analiz edip onlara özel fiyat çıkarmaktan daha kişiselleştirilmiş bir sistem. Sistem henüz deneme aşamasında. Ancak, sistem uygulamaya geçerse ve yaygınlaşırsa yeni bir tip bilgi aracılarının ilk örneklerini görebiliriz. Kaynak: ChrisLawer blog (hergün takip ettiğim faydalı bir blog)

3 yorum:

Mehmet Doğan dedi ki...

Buna benzer bir uygulamayi yani "kullandikca odedigin" uygulama calismasinin Boston'da bir sirket yapiyor. Ilginc bir fikir ve bu fikir cok kisa zamanda bircok kullanici buldu. Nedeni ise, son zamanlarda insanlarin ihtiyaclarinin bilincinde tuketim isteginin, gereksiz tuketimden daha baskin cikmasi.

Cok kisa tanimi ile bu sirkete uye oluyorsunuz. Sirketin sahip oldugu arabalar kenti dort bir yaninda, online bir randevu alip, elektronik kartinizla arabaniza biniyor, kullaniyor ve geri donup, ayni yere ya da baska bir park-noktasina park ediyorsunuz.

Istedigin kadar kullan - kullandigin kadar ode.

PazarOla! dedi ki...

Hem Metallica, hem de altıüstütasarım'a bu hevesli çalışmaları için başarılar diliyorum. Yaptıkları işi takip etmeye çalışacağım.
Sahi, siz bu metinlerinizin arasına linkli kelimeleri nasıl ekliyorsunuz? Böyle basit bir soru sorduğum için kusuruma bakmayın.
Başkalarına da gayret vermek için ortalık yerde soruyorum sorumu. :-))

Eylül Ataklı dedi ki...

Şirket açısından tüketicilere çok iyi ve farklı hizmet sunmanın yanı sıra maliyetlerini de düşürüyorlar. Kredi riskine göre limit uygulaması da buna benzer bir amaca dayanıyordu.
Müşteriler açısından düşünecek olursak çok tasarruflu bir yöntem. Hem de insanda "kendisine özel" bir hizmetten faydalandığı hissini uyandırıyor. Buna benzer uygulamalar başka hangi sektörlerde uygulanabilir, iyice düşünmek lazım. Geleceği parlak bir alan...