Cumartesi, Mart 05, 2005

Pazarlama başarısızlığının simgesi...

Rebecca Smith'in yorumuna şu çok katılıyorum. Şöyle diyor, "Yaşadığımız kirlilik ve bizi bekleyen tehlikeler, tasarımın başarısızlığının en büyük simgesidir." Rebecca'nın tasarım için söylediklerini ben pazarlama için anlıyorum. Şirketlerin sürdürülebilir ürünler sunması çok önemli. Nedir Sürdürülebilir ürünler? Geri dönüştürülmüş malzeme kullanmak, ürünün kullanımı sırasında çevreye zararlarının minimuma indirilmesi, ve kullanım ömrü dolduğunda ürünün tamamen geri dönüştürülebilir olması vs. sayılabilir. Herman Miller’in yeni tasarımına bakın. Bu tasarımda HermanMiller %96 geri dönüştürülebilir malzeme kullanmış. Herman Miller şu an satışlarının yüzde 5'ini bu tip çevreci ürünlerden elde ederken, 2010 yılında bu oranın yüzde 50'lere ulaşmasını umuyor. Ayrıca şirketinde işlerini sürdürülebilir şekilde yapması gerekmektedir. Enerji tüketimini ve atıklarını azaltmalı. Kağıt tüketimini geri dönüştürüyor olması gerekmektedir. Yada çevreci araçlar kullanmalıdır. Bunu iyi vatandaş olmanın gereği olarak görmelidirler. Bizim, hayır işleriyle uğraşmak olarak algıladığımız sosyal sorumluluğu bakın GAP nasıl algılıyor. Ve kamuouyla nasıl paylaşıyor.

Hiç yorum yok: