Çarşamba, Mart 16, 2005

İşbirliği İçinde Yapılan Pazarlama (Müşteriyle :)

İnternet öncesi asimetri dönemiydi. Güçlü Şirketler ve cılız müşteriler Posted by Hello 14- 17 Mart Arasında YTU’de “Radikal Pazarlama” konulu çok başarılı bir organizasyon var. Bugün ben de burada, bir sunum yaptım, “İşbirliği içinde yapılan pazarlama” diye. Yukarıdaki karikatür, internet öncesi dönemi anlatması bakımından çok anlamlı geldi bana. Bilgi asimetri dönemini... Geçmişte bilgiye sahip güçlü üreticiler vardı. Tüketici olarak her türlü engelle karşı karşıyaydık. Ürün hakkında güvenilir yorumlara ulaşamaz, fiyat karşılaştırması yapamaz, satın alma gücü oluşturamazdık. Hatta, istediğimiz ürünü bile bulamazdık. Internetin sunduğu kolay bilgiye ulaşım sayesinde tüketiciler hiç olmadıkları kadar güçlendiler. Internet, bu tahterevalliye denge getirecektir. Değişen kurallara hazır mıyız? Geçmişte 1 lira tasarruf etmek için 3 farklı yere gitmek genellikle çok yorucuydu. Şimdi öyle mi? Sunuma ulaşmak (powerpoint) için burayı sağ tıklayıp "farklı kaydet" deyin. Sunum özeti için burayı sağ tıklayıp farklı kaydet deyin. Ve Sevgili Tuncer'in az önce gönderdiği resimler için burayı ve burayı tıklayın. P.S. Organizasyon Komitesi ve özellikle Tolga, Mehmet ve Tuncer'e emekleri için buradan bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

1 yorum:

Mehmet Doğan dedi ki...

Prezantasyonunu zevkle okudum. Tebrik ederim.