Çarşamba, Mart 09, 2005

Bilim, Google sonuçlarına ışık tutuyor.

Google'ın arama motorlarındaki üstünlüğüne kendim bizzat şahit oldum. Site ziyaretçilerimin analizini incelediğimde şunu farkettim. Siteme arama motorları ile ulaşan herkes Google'ı kullanmış. Yahoo, yada msn ile siteme gelenlere hiç rastlamadım. Belki büyük konuşmak olacak ama, Google'ın iş dünyasının ve iş yapma biçiminin yarını olarak görüyorum. Google'daki yenilikler neler? Google arama sonuçlarından ne öğrenebiliriz? Ya da işimizi Google ile nasıl birleştirebiliriz? gibi sorulara daha çok zaman ayırmalıyız. (Bu konuda fikirleri olan benimle paylaşabilir mi, lutfen :))
Seth'in blogunda ilginç bir araştırmaya rasladım. İnsanlar Google'ın arama sonucu sayfasında en çok nelere dikkat ediyorlar? Bir araştırma firması 50 kişi üzerinde eyetracking (gözün hareketlerinin takip ederek) deneyi gerçekleştiriyorlar. Sonuçta araştırmacıların "altın üçgen" dedikleri şekil ortaya çıkıyor. Arama sonuçlarından ilk 3 sonuç %100 farkedilirken, diğerlerinin farkedilme oranı azalıyor. İlk sonuçlar daha derinlemesine incelenirken, diğerleri yüzeysel geçiliyor.

Hiç yorum yok: