Bugun insan kaynakları dersinde "stres mulakatları" konusunu işledik. Bu konudaki en uç örneklerden biri, iş görüşmesi için gittiğiniz firmada, görüşmecinin üzerinize kahve dökmesi ve nasıl tepki verdiğinizi gözlemlemesi. Bu olayın tersini ve pazarlamada ne anlama geldiğini düşünmeye çalıştım.
Hata yapmak iş hayatında çok kötüdür. Hele satış görüşmelerinde... Ancak tersine düşündüğümüzde bize fark yaratmak için fırsatlar da sunabilir. Edward de bono, başarılı bir satıcı hakkında şöyle bir örnek verir. Bu satıcı, görüşmelerinde önce bilerek bir hata yaparmış. Sonra, hatasını düzeltmek için yaptıüı özverili çalışması ve çabaları ile alıcıları etkilemeye çalışırmış. Böylece, Alıcılar, herhangi bir sorunları olduklarında, satıcının özverili bir şekilde sorununu çözeceğine inanırmış. Ve tabi ki, bu da onlar için daha büyük bir değer ve güven anlamına gelir.
Bunları yapmasak bile, hatalarımızı nasıl bir fırsata dönüştürebiliriz, onu düşünelim. Hatalarımızı telafi etmek için içten çalışarak, müşterilerimize nasıl güven verebiliriz?
NOT: Bende bir iş görüşmesinde, görüşmecinin üzerine bilerek kahve dökmeyi planlıyorum. Daha sonra hatamı telafi etmek için göstereceğim gayretle görüşmeciyi etkileyebilirim. Sizce etkili olur mu?
3 yorum:
Dostum, de bir seminer sırasında sırf beni daha sonra hatırlayabilsin diye eğitmenin üzerine kahve dökmüştüm tabi olayı abartmadan. Bu sayade o eğitmenle hala mailleşiyoruz. Yani bende işe yaradı ama senin iş mülakatında nasıl olur bilemem, seni diğer adaylardan çok farklı kılacağı kesin ama....
Bence dayağı yersin :)
senin ne tur bis is basvurusu yaptıgına baglı, eger cok resmi bi yerse ise yaramaz ama daha rahat iletisim kurulabilecek bir ortamsa belki ise yarar.Ozetlemek gerekirse benim oyum : Turkiye'de ise yaramaz.
Yorum Gönder