Pazartesi, Mart 07, 2005

Ürüne en çok ihtiyaç duyanlar, ona en çok karşı çıkanlar olabilir

Bugun CMOMagazine'de ilginç bir makale okudum. Pfizer'ın kollesterol düşürücü bir ilacı var, Lipitor diye. Yapılan araştırmalar, Amerika'da bu ilaca en çok ihtiyaç duyan kesmin Hispanikler (ispanyolca konuşan latinler) olduğunu ortaya çıkarmış. Ancak araştırma bir başka sonuç daha ortaya çıkarmış. Çoğu Hispanik yüksek kollesterolun büyük bir sorun olduğunu düşünmüyor, çünkü kollesterolun tehlikelerinden habersizler. Bunun üzerine, Pfizer Lipitor üzerine konuşmadan önce, onlara yüksek kollestrolun bir problem olduğuna ikna etmesi gerekmiş. Ve, bu kesmi eğitmek için ispanyolca bir site ( sanalaarana.com) açmış. Ve en büyük Hispanik örgütlerinden NCLR ile ortaklık yaparak insanları birebir olarak kollestrolun tehlikelerine karşı ikna etmeye çalışmış. Tüm bu çabaların sonunda, Pfizer, yaklaşık 30000 Hispanikde yüksek kollestrol teşhisini ortaya çıkarmış.
Bu bana yıllar önce duyduğum bir sözü anımsattı: "Aile planlamasına en çok ihtiyaç duyanlar çok çocuklu ailelerdir ama en çok karşı çıkanlar gene onlar."

1 yorum:

Eylül Ataklı dedi ki...

Bence başlık şöyle olmalıydı;
"Ürüne en çok ihtiyaç duyanlar, üründen haberi olmayanlar olabilir"
:)