Pazartesi, Aralık 12, 2005

Davetiye usulü ürün sunumu

Davetiye usulu calisan siteler bu heyecanı nasıl yaratıyor? Cunku herkese ack degil. Ona sahip olmak demek senin özel birisi olduğunu gösteriyor. Bir sitenin davetiye usulu calisması sitenin de lehine. Cunku uzunca bir süre konusululuyor, kullanan insanlar daha cok sahipleniyor ve insanlar tarafından arzulanıyor. Bence Gmail, Orkut, Eksisozluk gibi sitelerin basarısından alınacak dersleri offline dunyaya da tasımanın yollarını bulmalıyız. Aranızda pembe renkli yeni Motorola Razr isteyen var mı? Ülkemizde de yeni lansmanı yapılan bu ürüne ilk olarak sadece Maria Sharapova sahipti. Maria Sharapova, her gittiği yere pembe Razr’u ile birlikte gidiyordu, kısa süre içinde basının ilgisini çekti ve pembe Razr’u haber yaptılar. İnsanlar Pembe Razr’a büyük bir istekle arzulamaya başladı, ancak satılık değildi. Ardından Kanada’da, Amerika’da ve İngiltere’de sadece 5.000 adet Pembe Razr ön- siparişle satıldı. Basvuru bu rakamın kat kat üstündeydi. Ardından ürününü gerçek lansmanı yapılarak herkesin ulaşması sağlandı. Sizce Pembe Razr bastan beri herkese açık olsaydı aynı ilgiyi toplar mıydı? İste pazarlamanın degisen yuzu, konusulmayı saglamak sadece pazarlama iletisiminin görevi degildir. Ürün lansmanlarını, dagıtım ve fiyatlama politikalarımızı belirlerken de satış ve kar miktarının yanında konusulmayı da maksimize edecek yollar bulmalıyız.

2 yorum:

seher dedi ki...

bu davetiye usulu çalışan sitelere bir board koyulsa,davetiye almak isteyenler oraya neden istediklerini ve özelliklerini yazsalar.müthiş bi tablo ortaya çıkar.
insanların farklı olduklarını kanıtlamak için yapmayacakları şey yok bence

Adsız dedi ki...

Farklı bir hizmet sunmalısınız ve herkeze davetiye vermemelisiniz ki davetiyenin bir anlamı olsun. Bu da; bir kısım müşteriyi gözden çıkardınız manasına gelir. İyi hesaplanmalı
Saygılarımla;