Perşembe, Aralık 01, 2005

Konuşulmayı sağlayan Fiyatlama

Fiyatlama çok enteresan bir konudur. Fiyatlama şirket için o kadar önemlidir ki %1'lik fiyat farkı bile karınızı %1o arttırabilir veya azaltabilir. Özellikle internet fiyatlamayı daha da zorlaştırmakta ve aynı zamanda daha da büyük fırsatlar sunmaktadır. Internet ile birlikte ürünlerin konuşulma gerekliliği artmıştır. İnsanların bedava içeriğe ulaşması kolaylaşmıştır. Ve, insnaların fiyatlar üzerinde pazarlık yapma güçleri artmıştır. Bu durum bir çok sektör için ve özellikle müzik sektörü için büyük bir tehdittir. Kanadalı şarkıcı Jane Siberry, kendi şarkılarını dağıtmak için hayatımda gördüğüm en başarılı fiyatlama mekanizmasını kullanmaktadir. Şarkılarını dört türlü fiyatlamaktadır 1. Jane'den sana hediye (0$) 2. Standart fiyat (0.99 $) 3. Fiyatı sen belirle 4. Once dinle sonra fiyatı sen belirle Hangi seçeneği seçerseniz seçin, Jane size beş download hakkı vermektedir. Bu haklarınızı da arkadaşlarınızla paylaşmanızı teşvik etmektedir. Bence çok heyecan verici bir fiyatlama sistemi. Tamamen müşteri tarafından yönlendiriliyor. Belkide en önemlisi insanlar tarafından konuşulmayı sağlıyor. Bu mekanizmanın diğer şirketlere etkisi büyük olacak. Bu mekanizmayı denemeye buradan başlayabilirsiniz. (Örneği boingboing'de gördüm)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

İsveç nedsen USrael'in kuyruğundan gidiyor?