Çarşamba, Aralık 07, 2005

iPod Dostu musunuz?

iPod artık bir fenomen.İnsanlar iPod(vb.) sayesinde istedikleri şeyi (müzik, ses kaydı, video, kitap) istedikleri yerde istedikleri şekilde dinleyebiliyor. Aynı zamanda iPod medyadaki büyük değişimin mimarı ve habercisi. iPod medyayı daha da çeşitlendiriyor. Medya sahipliğini birkaç medya kuruluşundan alıp herkesin ulaşabileceği bir konuma getiriyor. Orjinal bir içeriğiniz varsa kendi showunuzu (sesli veya görüntülü) hazırlayıp, milyonlarca insana ulaşabilirsiniz. Medyadaki bu değişim biz pazarlamacıların çok yakından izlemesi gereken bir trend. Bu trendi kendimce "iPod-Dostu" diye adlandırıyorum. Markalar iPod dostu olmak için yapabileceği onlarca şeyden en önemli ikisini sıralıyorum. 1. Markanızla iPod'u birleştirin: Tüketiciler ürününüzü kullanırken aynı anda iPodlarını kullanabiliyorlar mı? Nike mesela spor yaparken insanların ipodlarını kullanabilmesi için bir kol bandı üretti. VW, BMW, Volvo gibi markalar araba kullanırken insanların iPodlarında müzik dinleyebilmesi için otomobillere araç adaptörleri yerleştirdi. Vitra'dan da iPod entegreli banyolar ve ikea'dan iPod entegreli yatak takımları bekliyorum. daha neler olabilir? 2. iPod içeriği yaratın: Virgin Havayolları turistler için şehir rehberleri podcastları( iPod'da dinlenmek için hazırlanan ses kaydı) hazırladı. Mesela, NewYork'a ilk defa gidecekseniz, New yorkta yapılması ve görülmesi gerekn şeyleri bu podcastlar ile öğrenebilirsiniz. Bir havayolu şirketinin "şehir rehberi" konseptine sahip çıkması ve bununla ilgili içerik oluşturması gibi, diğer sektörlerde kendi alanlarında bir konsept bulmalı ve onunla ilgili içerik oluşturmaldır

Hiç yorum yok: