Pazartesi, Aralık 12, 2005

CallCenterlarda Musteriyi cezalandırıyor muyuz?

Web sitesinin 2 sn. gec acılmasına dayanamayan musteriler callcenterlarda kimi zaman 30. dakikaya varan gecikmelere nasıl dayansın. Call center’a gelen aramalar dalgalı bir yapı içindedir. Bu yüzden her aramaya anında cevap vermek işgücü kullanımı bakımndan mümkün değildir. Yine de şirketin gelen aramaları dengelemeyi başaramamasının cezasını neden müşteriler ödesin? Seth buna güzel bir çözüm öneriyor. Arama yoğunluğu olduğu zamanlarda müşterileri bekletip onları cezalandırmak yerine onları ödüllendirelim. Örneğin, müşterilere o zamanlarda şöyle bir mesaj dinletelim; “ Merhabalar, bize en yoğun olduğumuz zamanda ulaştınız. Şimdi soyleyecegim kodu yazın. Ve bize telefon numaranızı bırakın. Sizi bir saat içinde geri arayacagiz. Ve bu kodu bize soylerseniz size 20YTl indirim sunacağız” Bence bu yaklasım callcenter dısında daha bircok yerde kullanılabilir

Hiç yorum yok: