Pazartesi, Aralık 19, 2005

Riski Azaltarak Değer Yaratmak

Pazarlama kitapları değer yaratmanın iki yolu olduğunu söyler. İlki daha fazla fayda sunmak, ikincisi daha düşük fiyata sunmak. Bunların dışında müşterilerin risklerini azaltmak da değer yaratmanın bir yolu olarak görülebilir. Cep telefonlarını kayıt altına alan yeni yasal düzenleme toplam mobil pazarı büyütecektir. Çünkü, cep telefonuna sahip olmanın riski genel olarak azalmıştır. Cep telefonu çalınsa veya kaybolsa bile bulunma ihtimali artmıştır. Cep telefonlarının, fayda ve maliyetlerinde bir degisme olmadıgı halde risk azaldıgından müsterinin gozunde deger artmıstır. Tüm insanlar için acıdan kaçınmak hala zevke ulasmakdan daha motive edicidir. Musterilerimizin ürün için sahip oldukları riskleri düşürmek markalar için farklılaşma fırsatları açar. İşte riski azaltmak adına yapılmış bir kaç yaratıcı çözüm. Stuffbak: Kaybedilen eşyaların iyi niyetli insanlarca sahiplerine ulaştırılmasını sağlayan bir sistemdir. Önce, değerli eşyalarınıza üzerinde bir kod ile beraber "gerigetirene ödül" yazılı bir etiket yapıştırırsınız. Eşyanızı bulan kişi ise bu etiketle hem eşyayı sahibine ulaştırır hem de ödüllendirir.
PowerPizza: En son aletler her zaman hırsızların ilgisini daha çok çeker. Riski azaltmanın bir yolu onları sanki değersiz birşeymiş gibi göstermektir. Powerpizza'da pizzakutusu görünümlü laptop çantalarıyla çalınma riskini azaltıyor. Hırsız çok aç değilse laptopunuzu çalmayacaktır.

Hiç yorum yok: