Salı, Aralık 06, 2005

Markayı Mesajın Kendisi Haline Getirmek

Kullandığımız her ürünle aslında hem kendimize hem de karşımızdakine bir mesaj veriyoruz. Markanın kendisinin bir mesaj aracı haline getirmenin yüzlerce yolu vardır. Bunlardan belki de en direkt olanı iPod'un yaptığıdır. İsterseniz ipod satın aldığınızda üzerine istediğiniz mesajı yazdırabilirsiniz. Hayata bakışınızla ilgili ya da ne isterseniz onu... Bence bu uygulama yakından incelenmeyi hakediyor. WonderfulGrafiti şirketi aynı mantığı iç mekanlara uyguluyor. Bu şirket, kendi duvarlarınızı, mobilyalarınızı ve diğer eşyalarınızın üzerine kendi mesajınızı yazmanızı sağlayan yapışkan bantlar üretiyor.
Bir diğer örnek olarak'ta Starbucks'ın "the way i see it" uygulamasını verebilirim. Starbucks kahve fincanlarının üzerine modern filozofların, insanları üzerinde düşünmeye iten mesajlarını yazıyor. Arkadaşlarınızla kahvenizi yudumlarken bu sözler üzerine yapacağınız seviyeli sohbetler ile Starbucks kahveden alacağınız zevki arttırabileceğinizi umuyor. Bu örneklerin markamızı bir mesaj aracı haline getirme konusunda ilham vereceğini umuyorum. Son olarak bir de bizden bir gözlem eklemek isterim. Kamyon arkası yazıları bilirsiniz. (Asiksan vur saza, söförsen bas gaza) Kamyonlarında bu tarz mesajları yazan şöförlerin kamyonlarını daha çok sevdiğini iddia ediyorum. Doğru mu sence?

Hiç yorum yok: