Pazartesi, Ağustos 29, 2005

Match.Com Olarak Değer Yaratmak

Geçen hafta Airtroductions adlı yeni bir servisle karşılaştım. Bu servis uçak yolcularına seyahat ederken yanlarında oturacakları kişileri seçme fırsatı veriyor. İster yanınızdaki kişiyle arkadaşlık amaçlı seçin, isterseniz de networkunuzu genişletmek için seçin. Eğer, istediğiniz kriterde birisi sizinle aynı zamanda uçacaksa biletlerinizi yanyana alabiliyorsunuz. Servis size uçuk gelebilir ama yaptığı iş hava taşımacılığıyla match.com(arkadaşlık sitesi) işini birleştirmek. Bence burada bir çok iş için ilham var. Öncelikle oteller, festivaller ve spor salonları için de banzer yolla fark yaratılabilir. Lokantalar için de “Random Meal” diye bir konsept olabilir. Konuklar kendi özelliklerini ve karşısında aradıkları kişinin özellikleri ile kaydolurlar. Eğer birbirine uyan kişiler varsa bu kişiler için bir akşam yemeği ayarlanır. Böylece hem lokanta ek gelir kazanır, hem de müşterilerine banzersiz bir deneyim kazandırır. Bence basit bir fikir ama etkisi büyük olur

3 yorum:

trc dedi ki...

Bu aslında inanılmaz bir fikir. Akşam yada öğle yemeğini konuşmaktan hoşlanacağın tanımadığın biriyle yemek. Dövüş kulübü aklıma geldi nedense.

yada uçak ve otobüs arkadaşını seçmek.

Adsız dedi ki...

Bence süper fikir. Bundan sonraki adım "bu fikri kime satmalı ?" olmalı.

Adsız dedi ki...

Fikir süper, yani uygulanmaya başlanmış olan Airtroductions servisi de, 'Random Meal' de... Özgür yaratıcı bir servisten alıntı yaparak başka bir sektöre daha fikir vermiş. Fakat bu tarz alışılmışın dışında fikirlerin uygulanması bazen benim kafamda ufak soru işaretlerine boğuluyorlar. Soru işaretlerini kaldıran tek kelime ise ' Internation ' dır. Yani bu tarz hizmetler kesinlikle lokal bir alanda hizmete geçmemelidir. Düşünsenize sadece Türkiye'de yaparsan ne kadar komik sonuçlar alacağını. Bu yüzden Zeynep'in sorusu olan Kime Satmalı ? aşaması kesinlikle international hizmet verecek bir firma olmasıdır.