Salı, Ağustos 30, 2005

Amazon ve 34 TAK 43

Fotoğrafın çok iyi bir paylaşım aracı olduğuna inanıyorum. . Ve neredeyse tüm projelerimin bir yerine fotoğrafı entegre ediyorum. O yüzden çalıştığım yerde artık fotoğrafla ilgili bir fikir söylediğimde kusacak gibi oluyorlar :) Geçen hafta Vatan bilgisayarda dijital kamera bakmaya gittim. Orada fotoğraf makinelerini standlarında makinelerin yanında o makineyle çekilmiş fotoğraflara yer vermeleri dikkatimi çekti.
Aklıma Amazon'un "share your own image" uygulaması geldi. Burada Amazon, müşterilerinden o ürünü kullanırken çektirdikleri resimleri paylaşmalarını teşvik ediyor. Böylece satın alan kişinin gözünde ürün daha net canlanıyor ve ürünün duygusal faydaları arttırılmış oluyor.
Bence bu uygulama online dünyada da offline dünyada da, daha da yaygınlaşmayı hakediyor. Hayal ediyorum bir taksiye biniyorsunuz takside gülümseyip poz veren insanların fotoğrafları var. Buzdolabı almaya gidiyorum, buzdolabının kapağında o buzdolabını daha önce almış mutlu ailelerin fotoğrafları var.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir de makina türü bazında, insanların çektikleri fotoğrafların gösterildiği bir site vardı. (İsmini tam hatırlamıyorum, biz makina alırken bakmıştık.) Bu sayede makinayla neler yapılabileceğini çok detaylı olarak görebiliyorsunuz.

Adsız dedi ki...

Bahsettiğin şeyi bir sıra düşünmüştüm. Kendi kendime bir cevap aramaya başlamıştım. Kendime sorduğum soru ise şu idi: Bu tarz bir eylemi hangi fotoğraf makinesi bana tam zamanlı yaşatır? Cevabım hemen ardından geldi. POLAROID !
Dijital makinelerin fotoğraf pazarına hakim olduğu bu zamanlarda hep içimde ya bu POLAROID neden bir atılım yapmıyor dedim durdum. Her mekanda POLAROID ile çekilmiş fotoğraf büyük bir pazarlama stratejisi olabilir aslında... Bence sunduğun fikir için de iyi ne dersin ?:)