Seth'in FikirVirüsü kitabıyla gündemimize oturan "arkadaşına öner" sisteminin artık öldüğünü öngörüyorum. Bu mekanizmalar artık heryerde ve heyecan uyandırmıyor. Herkese herşeyi sunmaya çalışıp hiçbirşey sunamayan ürünler gibi bu sistemlerde kabaca siteyi ziyaret eden herkesi hedefliyor.
Farklı uygulamalar geliştirmek gerekir. Mesela beğendim uygulamalardan biri Amazon.Com'un "share the love" uygulamasıdır. Amzzon şu mesajı veriyor: "Sevgini paylaş. Aynı ürünü arkadaşlarına önererek hem onlara indirim kazandırırsın, hem sen kazanırsın" Bir diğer noktada bu uygulamanın sadece o ürünü satın alan kişileri hedefliyor olması. Müşterinin gözünden bakarsak, insanlar yakın arkadaşlarının önerisine inanırlar çünkü onlar daha önce ürünü denemiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder