Çarşamba, Ağustos 17, 2005

Dünün ürünleri, bugünün müşterileri

Şimdi, Al Ries'ın "Markaların Evrimi" kitabını okuyorum. Ries'ın "Dünün ürünlerini bugünün müşterilerine satamazsınız" sözü çok hoşuma gitti. Dün bugünün müşterileri için nasıl yeni çantaların gerekli olduğundan bahsetmiştim. Aynı şey otomobil, ev ve diğer sektörler ve dolayısıyla sizin sektör için de geçerlidir. Amerika'da yeni yapılan stüdyo tipi dairelerde hiç mutfak bulunmadığını okumuştum. Çünkü, yemek hazırlama ve yeme alışkanlıkları ev dışına kayıyor ve mutfağa geleneksel anlamda ihtiyaç kalmıyor. Otomobillerde ise Scion ve Honda Element bugünün müşterileri için farklı ürünler sunmaktadır. Bugünün araba kullanıcıları arabayı sadece ulaşım için kullanmazlar. Müzik dinlerler, yemek yerler, kahve içerler, oyun oynarlar, plaj gibi yerlerde soyunma kabini olarak kullanırlar vs. İşte bugünün müşterileri için tasarlanmış bir araba (springwise). Bugünün müşterilerini sizin sektörde nasıl tanımlarsınız?

Hiç yorum yok: