Pazarlamacı olarak en büyük hatalarımızdan biri tüm müşterilerin aynı olduğunu varsaymak ve bir müşterinin her zaman aynı şeyi tercih edeceğini düşünmek. Örneğin, iş seyahatları için business class tercih eden bir kişi kendi özel seyahatlerinde ekonomi sınıfını tercih edebilir. Parfümler ise başka bir örnek, artık her zaman tek tip parfüm kullanmıyoruz. Farklı durumlarda, farklı kişilerle görüşürken farklı parfüm kullanıyoruz. Ya da kahveyi düşünelim. İnsanlar farklı durumlarda farklı kafein düzeyli nescafe tercih edebilirler. Mesela ben sabahları kafeinli kahve tercih ederim ama akşamları kafeinsiz tercihimdir. Bunu anlayan şirketler için büyük fırsatlar var.
Söylemesi kolay ama yapılması zor olan şey müşterilerimizin farklı durumlarda neyi tercih ettiklerini anlamak. Nescafe, beni farklı kahve çeşitlerini almama nasıl ikna edebilir? Siz müşterilerinizi, ürünlerinizin farklı versiyonlarını birlikte almalarına nasıl ikna edersiniz?
1 yorum:
İşte korktuğumuz şey başımıza geliyor sanırım: spam yorumları
Farklı durumlara farklı ürünler konusu ise bence de çok önemli: çapraz satış için mükemmel bir kaynak
Yorum Gönder