Pazartesi, Haziran 27, 2005

Süzgeç Olmak2: Listmania

Amazon'un listmania'sı benim en çok hayran olduğum pazarlama fikirlerinden biridir. Fikir çok basit. kendi uzmanlığınızda kendi kitap listenizi oluşturun, listenizi yayın, insanları etkileyin. Mesela italyan yemekleri konusunda profesor olan Fred Moramarco "harika italyan yemek kitapları" diye bir liste hazırlamış. Listeliyor, paylaşıyor ve etkiliyor. Benim pazarlama ile ilgili oluşturmaya başladığım liste "fresh perspectives for today's market" ise burada. Beni pazarlama anlayışı olarak en çok etkileyen kitapları burada sıralayacağım. Mantığı tekrar edelim. Uzmanlara uzmanlıklarını paylaşma ve insanları etkileme fırsatı tanıyın. Müşterileriniz nasıl listeler hazırlayabilir ve bunu nasıl paylaşabilir? Hadi önerilerinizi listeleyin:) NOT: Amazon'dan diğer pazarlama dersleri için Prezantasyon Arşivi kısmındaki sunuma bakabilirsiniz.

1 yorum:

Murat dedi ki...

en son aklima gelen Sutas Yovita reklami mesela. Bu bahsettigin uzmanlarin onerilerinden yararlanmak zaten bircok pazarlama faaliyetinde kullaniliyor. Cok eski ve gercekten cok ise yarar bir teknik. P&G, Unilever ve Benckisser bunu cok kullanir. Her dis macunu reklaminda dis doktoru vardir yahu.