Çarşamba, Haziran 29, 2005

Gündüz Showroom, Gece Lokanta...

Sinemaların gündüz saatleri boşken gece saatleri doludur. Oto Showroomları, bankalar, okullar da ise durum farklıdır. Gündüzleri işlektir geceleri ise genelde kapalıdır. Almanyadaki Mercedes ve Peugeot showroomları farklı bir çözüm geliştirmiş. Gündüz showroom, gece de marka imajına uygun lokanta. Son model spor arabaları manzarasında yemek yemek kimileri için büyük birzevktir. Marka içinde bir farklılaşma kaynağı.
Ben, bu gibi uygulamayı en çok Garanti bankası Taksim şubesi için hayal ediyorum. Keşke onu farklı bir konsept banka olarak düşünseler.(kaynak springwise)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Çünkü taksim garanti bankasının yeri çok özel. İstanbulun tam merkezi. Günde belki milyon kişinin gördüğü bir yer. Bu şube, bankanın bizlerle yeni şekilde ilişki kullanılması için kullanılabilir. Bu şekilde gece bir cafe gibi, yada bankacılık işlemlerinin starbucks tarzı bir ortamda yapılması gibi, yada bir sahnede müzik gösterilerinin yapılması gibi...

apayrı bir konsept banka...

Adsız dedi ki...

mercedes ve peugeotun fikri supermis...
cok tuttum..
hem marketing aktivitesi, hem musterinin marka ile temasini devamli hale getiren bir aktivite hem de maliyetleri dusuren bir faaliyet...

Adsız dedi ki...

Blog'unu yeni gördüğümden cevabım da haliyle gecikmiş oldu; ama Bağdat Caddesi'nde, Göztepe ışıklara gelmeden sağda bir Mercedes bayiisi var(yanılmıyorsam Koluman). Alt katı galeri olan işletmenin üst katı ise ultra lüks bir cafe, ilk gördüğümde ben de çok şaşırmış; ama fikre bayılmıştım..

Adsız dedi ki...

Bağdat cad.deki Mercedes bayiinin üstü gerçekten de görünürde "ultra lüks" bir cafe/bar. Benim de dikkatimi çekmiş, hoşuma gitmiş ve geçenlerde ziyaret etmeme sebep olmuştu. Bu konuda ilgili yerlere şikayetimi bildirmeyi planlıyordum, burada rastlayınca dayanamadım, yazıyorum. Bu cafe/bar -ismi Buzz- hayatımda rastladığım en korkunç işletme. Sipariş ettiğim şarabı tadını beğenmediğim için ilk yudumdan sonra bara bıraktım, yanımdaki arkadaşım da bardağı deterjan koktuğu için sodasını bitiremedi. Boş kalan ellerimiz daha 15 dakika bile geçmeden işletme müdürünü çok rahatsız etmiş olacak ki garsonlarla bizi uyarma gereği duydu. Kendisiyle konuşmak istedik, sağolsun yanımıza kadar gelip "burası çay bahçesi değil, birer limonatayla olmaz" gibi hiç de hoş olmayan bir yorum yaparak durumu daha da vahim bir hale soktu. İnanamayıp, belirli bir kota mı doldurmamız gerektiğini sorarak bir daha asla gelmemek üzere mekanı terkettik. Sonrasında bu mekanla ilgili olarak farklı kişilerden çeşitli şikayetler duydum. Şikayet sahiplerinden biri işi mahkemeye kadar götürmüş. O boyutta yani...Bu mekanın Mercedes ile alakası olduğunu sanmıyorum ama pek çok kişide böyle bir yanılgı yaratabilir. Mercedes konuyla ilgili önlemini almalı...