Nisan ayında birlikte tasarım terimleri başlığıyla üç kavramı (wiki, chanel9, do-it-yourself) tanıtmıştım. Bugün bu kavramların dördüncüsü olan Lego kavramından bahsedeceğim. Legonun mantığı nedir? Renkli küçük parçalar vardır. Bu parçalarla insanlar hayal güçleri sınırında ne istiyorlarsa onu yapabiliyorlar. İster uzay gemisi yaparsın istersen maden ocağı yada ev yaparsın. Bu parçaları kullanarak istediğini yaparsın.
Geçen yıl ilginç Japon bir tasarımcının tasarımlarını görmüştüm. Tasarımlarının malzemelerini sadece 100 yen mağazalarından satın alıyor. Ve bu basit ürünlerden ilginç tasarımlar yaratıyor. Lego gibi, mağazanın ürünlerini kullanarak istediğini yapıyor. Benzer bir örnek ebay'den. Bu yaz ebay 8 tasarımcıyı davet etti. Bu tasarımcılara sınırlı bir bütçe ile ebay'den temin edecekleri malzemeler ile bir evi dekore etmeleri istendi. Tasarımcıların sadece ebay de satılan ürünleri kullanarak hayallerindeki odaları tasarlayacaklardır. Sonuçta tasarımlar Showhouse'da sergilendi. Ve ebay'de açık arttırmaya çıkarak satıldı.
Diğer örnek BBC'den. BBC, Backstage adında yeni bir proje başlattı. Backstage'in sloganı şuydu "BBC içeriğini kullanarak ne istiyorsan onu yap." İnsanlar BBC içeriğini kullanarak geliştirdikleri fikir ve prototipler BBC tarafından destekleniyor. Çıkan prototiplere buradan bakabilirsiniz.
Gördüğünüz gibi Lego kavramı şirketinizin içeriğiyle (yetenekleriyle, ürünleriyle) müşterilerinize ne istiyorsan onu yap demenizdir. Daha sonra ortaya çıkan ürünleri ister ödüllendirirsiniz, ister sergilersiniz, ister satarsınız. Müşterilerinize "ABC içeriğiyle istediğini tasarla" diyebiliyor musunuz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder