Çarşamba, Haziran 08, 2005

Kahve Fenomeni

Bu hafta Bilgi üniversitesindeki "Deneyim Ekonomisi ve Tüketim" konferansına katılıyorum. Açılış konuşmacısı George Ritzer, Amerikadaki ilginç tüketim fenomenlerinden biri olan Starbucks dan bir örnek verdi. İnsanların hersabah işe gitmeden evvel bir starbucks'a uğrayıp kahve almaları Amerika'da ciddi trafik sorunlarına yol açmaktaymış. Çünkü yollar ve trafik akışı Starbucks öncesi döneme göre planlanmış, ve trafik akışındaki ciddi değişim yeni yollar yapılmasını gerektirmiş. Ve insanlar araba alırken önceliklerinden biride, arabadaki kahve tutacağı sayısıymış. Birçok firma reklamlarında bunu ön plana çıkarmış. Caddelerde ise önemli bir kesim bizimde yavaş yavaş İstiklal caddesinde gördüğümüz gibi ellerinde Starbucks fincanları ile dolaşırmış. Eğer kahveci değilseniz banane diyenilirsiniz. Ama bu fenomen diğer sektörler içinde fırsatlar barındırıyor.
Bu fenomenden yararlanan McDonald's kahve bardakları boyutunda meyve salataları üretti. Bir başka şirket CampellSoup(çorba) tarihinin en başarılı ürünü soupathand ürününü piyasaya sürdü. Bu çorbada tıpkı kahve gibi yürürken içilebilir ve arabalardaki kahve tutacaklarına sığabilir.

Hiç yorum yok: