Pazartesi, Haziran 27, 2005

Amazon.Com'dan Simitçiler İçin Yeni Bir Fikir

Amazon'dan yeni bir şey daha kaptım. Amazon.Com'u ilk açtığınızda sağ üst köşede altın renkli bir sandık görürsünüz. bu sandıkta kısıtlı bir zaman diliminde geçerli olmak üzere size özel fırsatlar sunar. Unutmayın kısıtlı zaman için. Sandık kapalı olduğu zaman bilirsiniz ki orada bir fırsat var. Bu sandıkdan aklıma simitçiler(!) için bir fikir geldi. Bakalım beğenecek misiniz? Simitin sıcak olması çoğu insan için değerlidir. Bilirsiniz, simit Dünyaların duvarlarında kocaman bir simit ve çay resmi olur. Ben olsam, o simit resimlerini ışıklandırırdım. Simitler her fırından çıkışında bir dakika boyunca o ışıkları yakardım. Bu ışık "hemen o an gelirseniz simidiniz sıcak olur" anlamına gelir. Sıcak simitte daha çekici gelir insanlara. Basit bir fikir. Ve diğer sektorlerde de kullanılabilir. Ne dersiniz...

5 yorum:

Zeynep dedi ki...

Peki ama her gittiğinizde simidinizi sıcacık alabileceğiniz bir yer olsa daha güzel olmaz mıydı ? (Müşteri bakış açısıyla bir öneri)

özgür alaz dedi ki...

Zeynep haklısın. Buradaki fikir, bilbordların, panoların, insanları kısa zaman için bir fırsat olduğunu göstermesi için ışıklandırılması, seslendirilmesi ve şnsanları heyecanlandırması.

Mesela, Carrefour'da bazen kısa zamanlı çok büüyk indirimler vardır. Gerçi bu indirimler mağaza içinde hoparlorle duyurulur ama dah öteye gidip ışıklı bir görsel hazırlanabilir.

Burada benim ilhamım ambulans sireni. Nasıl ki onu gördüğünüzde ve duyduğunuzda aciliyet duyarsınız. Burada da benzer şekilde heyecan yaratılabilir.

Zeynep dedi ki...

Hmmm, kendi blog yorum bölümünde cavap vermek ha, çok akıllıca. Ben de bana niye mail atmadı diyordum. Hem blog'daki söyleşiyi genişletmek hem de okuyucuyu sayfaya geri çekmek için iyi bir yol. (Dur ben de bunu yapayım.)

Diğer yandan ışıklı panoları istememek fikrimde ısrarlıyım. Yahu ambulans bir ölüm kalım meselesi ile ilgili, bu panolar ise müşteriyi pavlov'un köpekleri gibi şartlandırmakla ilgili. Yok, bu fikir bir türlü cazip gelmiyor bana. Başka türlü duyursunlar kardeşim ya da duyurmasınlar sadece bana özel şeyler yapsınlar. (Muhalif tüketici, bilmiş insan gözüyle :)
Kolay gelsin

Murat dedi ki...

bence zeynepin fikrindeki gibi simitleri sicak tutacak isitici ve (simdilik simitcilerden beklenemez cok fazla zincir olurlarsa olabilir belki ama) simulasyonla musteri gelis saatlerine ve taleplerine gore taze urun uretilir ve hep sicacik urunler bulundurulabilir.
ozgur'un yazida belirttigi cayin yaninda simit panolari var. bu panolar bence simidin susamindan baska birseyi on plana cikartmiyor. belki isiklandirma gecici degil devamli olmali. simiti panolarda daha sicak gosterirlerse bence daha istah kabartici ve cekici olabilir. bunun ustune simiti surekli sicak tutabilirsen sadik musteri kitleni arttirirsin bence.
bence ozgurun onerdigi sistem markalarin en buyuk hedefi olan sadik musteriyi arttirmaz. aksine aynisini taklit eden rakipler oldukca musteriyi hep o an en taze olan simitciye iter.

Murat dedi ki...

yorumu yazdiktan sonra aklima Unilever Omo'nun "Kirlenmek Guzeldir" slogani geldi. Her yerde anlatilan klasik bir ornektir ama yorumumla alakali oldugu icin tekrar bahsedeyim dedim. Bildiginiz gibi pazar oturmus oldugu icin ve rakiplerde guclu oldugu icin rakiplerden pay calmak oldukca zor durumda deterjanda. Omo madem pay calamiyoruz bizde pazari buyuturuz diyerek boyle bir kampanya yapti.
Ozgur'un onerisi de bence pazar paylarini degistirmez hatta paylar arasinda cok fark varsa paylari esitler. Payi kucuk olanlar pay kazanir, buyukler kaybeder ancak tuketicinin tercihini ikame gida urunlerinden simite yoneltebilir. Hatta insanlarin karni cok ac degilken bile simit yemesini saglayabilir. Bu acidan bakarsak pazari buyutmek icin iyi bir fikir olabilir.