Salı, Haziran 21, 2005

Google Stratejisi: Öze dönüş

Larry page ve ortağı Google’ı ilk kurduklarında websitesini tasarlatmak için paraları olmadığından sayfada sadece arama motorunu yerleştirmişler. Ve bu sadelik ( ki o zaman portallar (herkese herşeyi sunan sayfalar) çok modaydı, onlara bir anda dünya liderliğini getirdi. Sunduğu şey basit ve tekdi. İnsanların bir arama motorundan beklediği şey. Ürünlerimize yeni yeni şeyler eklemek için yarıştığımız bugünlerde geri çekilmek ve sadeleşmek de bir rekabet avantajı olabilir. Vodafone’da bu stratejiyi deneyenlerden. Sagem ile geliştirilen Simply modeli ile telefonların karmaşık özelliklerini hiç kullanmayan ve telefonu sadece konuşmak için alan çoğunluğu hedefliyor. (via coolbusinessideas)

Bu stratejinin bir diğer gerekçesi de dünyanın gitgide yaşlanması. Demografik tahminler, dünyadaki yaşlı nufusun önümüzdeki dönemde katlanarak artacağı yönünde. Tek işlevli yalın aletler, bu kesmin de ihtiyacını karşılayacaktır.
Ne yapmalı... Bu iki soruya nasıl cevap verirsiniz...
1.Ürününüzün ana işlevi nedir? 2.Bu işlevi nasıl abartabiliriz? (Mesela, Vodafone’un çıkardığı bu yeni telefonun tuşları çok daha büyük)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ok doğru. bazı sirketlerinde iş stratejisi direkt bunun üzerine. Mesela easygroup. Mesela otellerinde hiçbir ek servis yokdur. Battaniye bile vermezler. Ama yatak fiyatları çok ucuzdur.

Mehmet Doğan dedi ki...

Ozgur, cok onemli bir noktaya deginmissin. Gunumuz urunleri bircok gereksiz fonksiyonlarla dolu ve bazen bu urunler itici bile gelebiliyor. Bir Casio saat, 25 sayfalik kullanici kilavuzu ile geliyorsa, bir yerlerde Casio yanlis yapiyor demektir. iPod'in arkasindaki sirket, iPod'i hem cep telefonlarina hemde PDAlere rakip bir urun olarak cikarabilirdi. Fakat, onlar geleneksel Apple anlayisi ile (bu biraz Mac OS Tiger ile bozuldu) sundu urunlerini ve buyuk bir kitleyi iPod sahibi yapti. Bazen asil/ana/buyuk fonksiyonun uzerinde calismak, 10larca kucuk fonksiyon uzerinde calismaktan cok daha verimli olabiliyor.