Salı, Haziran 28, 2005

Hikayenizi Müşterileriniz Yaratsın

Hepimizin (kişi olarak da marka olarak da) pek kullanmadığımız bir zenginliğimiz var. Testimonial (takdiri belgeleyen sözler, geribildirim). Yaptığımız projelerden sonra insanlar çalışmamız hakkında ne düşünüyor? Markamızı kullananların markamızla ilgili hikayeleri/anıları neler? İnsanlar sizin hakkınızda ne düşünüyor? İşte, tüm bu sözler/hisler bizler için önemli bir zenginlik ve benzersiz bir referans...
Kişisel olarak kendi özgeçmişimde, benim için çok değerli kişilerden aldığım geribildirimleri bir başlık altında topluyorum. Bence standart şablonda yer alan katıldığın eğitimler ve üye olduğu dernekler kısımlarından çok daha etkili. Seth'in deyimiyle hikayenizi oluşturuyorsunuz.
Kurumsal olarak da Nescafe'yi başarılı buluyorum. Sitesinde Coffeepeople diye bir bölüm var. Burada "Nescafe ile anılar" diye bu deneyimleri yayınlıyor.
Bir de HP'nin bunu kurumsal olarak desteklediğini gördüm. "Share your experience" uygulamasıyla HP kullanıcılarından HP deneyimlerini paylaşmasını teşvik ediyor ve ödüllendiriyor.
Emin olun ki deneyimlerini paylaşan müşteriniz diğer müşterilerinize göre daha sadık olacaktır. Bu şekilde sadakati artırın. Ve, insanlar hiç tanımadığı forum ortamındaki kişilere reklamlardan daha fazla güvendiğini hatırlayın. Müşterilerinizden testimonial alın, onların sizinle deneyimlerini paylaşması için teşvik edin.

Hiç yorum yok: