Pazar, Haziran 26, 2005

Süzgeç olmak 1: Artist's Choice yaratmak

Çıkan tüm şarkıları dinleyebiliyor musunuz? Çıkan en son kitapları takip edebiliyor musunuz? Sıradan bir mağazada bile binlerce faklı ürün var. Bir kravat almaya karar verdikden sonra hangisini alacağınıza karar vermek tam bir işkence olabilir. Asıl istediğimiz daha fazla çeşit mi?

Tüm bu sorular bir yana, bu kaotik ortamda değer yaratmanın yolları var. Starbucks'ın HearMusic ile yaptıklarına bakın. Starbucks insanların çok güvendiği bir markadır. Burada Starbucks kendi şarkılistesini oluşturuyor ve insanlara öneriyor. Dahası Artistlerin seçimi diye CD'ler oluşturuyor. Mesela Elvis Costello, Norah Jones, Joni Mitchell’in seçimi diye CD'ler oluşturuyor. Onları en çok heyecanlandıran ve duygulandıran şarkılar bir CD’de toplanıyor. Sizin markanız hangi alanlarda bir süzgeç görevi üstlenebilir? Hangi alanlarda ünlü isimlerin seçimini kullanabilirsiniz?

Bu iki soruya cevap vererek uzmanlığınızı pekiştirecek ve müşterilerinizin seçimlerini kolaylaştıracaksınız.

Hiç yorum yok: