Reveries yeni bir tartışma başlattı. 100 yıl önce kitlesel reklamcılığı popülerleştiren PG yeni bir kavramın peşinde. FMOT (First Moments of Truth) yani tüketicinin markette ürünün almaya karar verdiği gerçekle yüzleşme anları. Ürün alma kararını verdiği 7 saniye.
PG, FMOT’a nekadar harcadığını açıklamıyor. Ama, PG kablolu kanal reklamlarını %25, ve mass medya reklamlarını %5 kısarak kaynaklarını buraya aktardığı tahmin ediliyor. Ne yapıyor bu dolarlarla, mesela bebek bezi markası Pampers marketlerdeki tuvalet ve lavaboların kapı kollarını yüksek yerlere yerleştirmiş. Kapıyı açmak için gerilmeniz gerekiyor. Ailelere mesaj veriyor. Bebeğinizinde günde binlerce kez bu şekilde gerilmesi gerekiyor, Pampers ile bebeğiniz özgür olsun...(gibi)
Türkiye’de da PG mağaza içi atmosfer yaratmada ustadır. Bu yeteneklerini bir adım ileriye götüreceklerinin simgesi Prima BebekEvi bence. Annelere bebeklerin gözünden dünyayı gösteren bir çalışma. Bence daha yakından incelenmeli. Ve öğrendiklerimizi mağazaiçine nasıl uygulayacağımızı düşünmeliyiz.
Reklamcıların başarıyla gerçekleştirdiği yaratıcı outdoor çalışmalarını mağaza içlerine taşıması gerekiyor.
2 yorum:
Yorum Gönder