Perşembe, Eylül 01, 2005

Blog Zincirleri

Kullanıcı merkezli içerik webin yeni gerçeği oluyor (oldu bile). Bloglar, forumlar, öneri siteleri vb. Roket hızıyla çoğalıyor (çoğaldı bile). Öyle ki herhangi bir marka için google’da arama yaptığınızda ortalama 10 sonuçtan 3’ü kullanıcı merkezli içeriklerden oluşmakadır. Markalar dünyasının yeni gerçeği markaya sahip olmak ve kontrol etmek değil, insanların şekillendirmesini sağlamak ve paylaşılabilir kılmakdır.
Uzun zamandır düşündüğüm deyimi “Limoni”’nin “küçük mutluluklar” yazısını okudukdan sonra buldum. Bu yazı “elim sende” oyunu gibi bir kişi sitesinde “küçük mutluluklarını” sıraladıkdan sonra başka birine devredip onunda sıralamasını istiyor. Bu mekanizmanın altyapısı sağlamlaştırırarak bir çok marka için uygulanabilir. Blog zinciri kurmak ürünü paylaşılabilir kılmanın bir yoludur. İşte bugün bulduğun bir kaç örnek daha...
Opera kullanıcı merkezli siteleri yeni yayılma alanı olarak görmektedir. Bugün itibariyle yeni browserını kendi topluluğuna bedavaya dağıtacağını açıkladı. Eğer sizde operayı gerçekten seviyorsanız ve destek oluyorsanız, Opera’nın bannerını sitenizde yer verebilirsiniz. Böylece yazılımın son sürümüne lisanslı olarak sahip olursunuz. Link: http://my.opera.com/community/gfx/banners/ X1 masaüstü arama motorunu bedavaya dağıtacağını söyleyen bu adam, bunun için tek bir şart koydu. Eğer kendi sitenizden bu olayı haberdar ederseniz ve yorum yazarsanız bu yazılıma bedava sahip olabilirdiniz. En son 233 kişi katılmış. Bu uygulama özellikle şirket blogları için örnek olabilir. link: http://google.weblogsinc.com/entry/4349135256845547/ Son bir yol bloggerların kendilerini ifade etmeye yardımcı olarak "blog zinciri" yaratmakdır. Örneğin, Typepad Amazon ile işbirliği yaparak, bloggerların sitelerinde kitap önermelerini sağlar. Bu kitap resimleri amazon.com’a link ile başlıdır. Böylece hem blogger kendini daha iyi ifade eder, okuyucuları için rehber görevi üstlenir. Hem de bu şekilde satılan kitaplar amazon için gelir kalemidir. Amazon’la benzer bir affiliate (teşvik) programına da iTunes başladı. iTunes ise bloggerları kendilerinin favori müziklerini sıralamalarını teşvik etmektedir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Özgür, acaba Türkiye'de bu konuya örnek olabilecek bir site ya da firma var mı ?

Adsız dedi ki...

Zeynep, bu zincirlerin ilk uygulamaları informal şekilde ortaya çıkacaktır. Blog Kardeşliğinin ticari bir amacı olsa belki örnek verilebibilir.