Sabah bilboardlarda dikkatimi çeken reklam Isuzu reklamı oldu. Reklamda otobüslerine, 1.000.000 km. veya 3 yıl garanti verdikleri yazılıydı. Bizim arabanın 3 yılda sadece 20.000 km. yaptığını düşündüğümde bu garanti ömür boyu yeter diye düşündüm. Ancak, dipnotta küçük bir yazı var; "Hangisi önce biterse"...
İşte abartılı promosyon bu demek. Yalan yok, sadece abartı var. Turkcell'in 1.000 mesajı çok düşük fiyata satmasını düşünün. 1000 mesaj ama sadece 3 ay içinde kullanabilirsin.
Promosyon faaliyetlerini işim gereği yakından takip ediyorum. Bu tip kampanyaların yeni trend olacağına inanıyorum. Örnekler hayal gücünüzle sınırlı. İşte ilk aklıma gelenler; sinemalarda 100 filmi, 5 film fiyatına izle ama 1 hafta için; THY'de 100.000 mil uç, ama 10.000 mil fiyatına uç ama yalnızca 1 hafta için...
Not: Biraz daha üzerinde çalışmak istediğim fikir. Blog zincirlerinin gerçek hayatta uygulanmasına yönelik deneyim zincirleri. Bu hafta paylaşmayı umuyorum. Neden yazıyorum bunu? Kendimi zorlamak için...
2 yorum:
Moralini bozmam inşallah ama, ben bu ilanda abartı görmüyorum. Otobüslerde 1.000.000 km son derece doğaldır. Günümüzde otobüslerin çok büyük bölümü yüksek oranlı krediler ile alınmaktadır. Bunun geri ödenmesi ancak otobüsün durmadan çalışması ile mümkündür. Bu yüzden bahsedilen 1 milyon km otobüsler için gayet normaldir.
Sizin arabanızın üç yılda 20.000 km yapması ise az kullanıldığına işaret. Binek araçlar için yılda 20-30.000 km uluslararası standart olarak kabul edilir. Benim kullanımım 30.000 km/yıl. Bilgin olsun istedim.
En basiti bir taksiye bindiginizde sofore o aracin gunde ortalama kac kilometre yol yaptigini sorun ve hala inanmiyorsaniz butun bir gununuzu o aracta gecirin. Cogu taksi birkac soforle neredeyse durmadan calisir. Sonra o rakami uc yil icin kabaca 1000 ile carpin. Insan tasima amacli araclarin bircogu benzer mesafeler gider. Abarti yok, biraz arastirma eksikligi var ;)
Yorum Gönder