Pazar, Şubat 27, 2005

Bir pazarlamacı yaratmak

Tutkumdur, nasıl daha iyi fikirler geliştirilir? Başarılı pazarlama kavramları nasıl bulunur? İnsanın hangi özellikleri onu daha iyi bir pazarlamacı yapar? Bugun size kendisinden çok şey öğrendiğim bir ustadan, Prof.Dr. Ömer Baybars Tek, öğrendiklerimi paylaşacağım. Bir pazarlamacı, Atlas dergisinin sloganındaki gibi, herzaman keşfetmek için bakmalıdır. Görmediğini görmek, denemediğini denemek onun en önemli özelliği olmalıdır. İyi bir pazarlamacı olmanın yolu bu deneyim zenginliğinden geçer (bu söz haddim olmadan söylenmiş olabilir). Bakın, Baybars hocanın web sitesine, daha iyi anlayacaksınız. Baybars Hoca yazmış mesela gittiğim bazı lokantalar, kaldığım bazı oteller, gördüğüm bazı yerler, bulunduğum bazı havaalanları, Gördüğüm bazı müzeler, gördüğüm önemli perakende mağazaları ve işletmeleri, sevdiğim şarkılar... Listenin uzunluğuna defalarca bakın (ben öyle yaptım.). Ve sorgulayın en azından bizim bunu yapacak tutkumuz var mı, diye? İşte, bunu yaparsak pazarlama bizim için dünyanın en kolay işi olur, aksi takdirde...

1 yorum:

Prof. Dr. İsmail Kaya dedi ki...

Gözlerini, kulaklarını, burunlarını, ağızlarını, ellerini pazarlamaya açmaya teşvik etmek için, Pazarlama Yönetimi dersimde öğrencilerden her hafta A4'ün yarısı büyüklüğünde bir kağıda "Haftanını Yeniliği" veya başka tematik konular üzerine birşeyler yazıp getirmelerini istiyorum. Bir bölüm öğrenci samimiyetle projeye katılıyor ve çok memnun oluyorlar. Ama bir bölümü bu işi bir "angarya" sandığı için ne kendilerine ne de başkalarına bir hayrı dokunmuyor.
İşin önemini kavrayan öğrencilerim yıllar sonra bile gelip teşekkür ediyorlar.
Duyurulur.