Cumartesi, Şubat 26, 2005

SHARE- SHARE –SHARE (ingilizcede en sevdiğim sözcük :))

Share, yani paylaşmak (paylaştırmak) pazarlamanın yeni alanı. Burada sizinle en son gözlemlerimi paylaşmak istiyorum. Dün, daha önceden diyet, zayıflama ürünleri için düşündüğüm bir fikri bir güzellik ürünleri şirketi olan Vichy’de rastladım. Vichy Kore şirketi yeni bir pazarlama kampanyası başlatmış, "Click & Clinic" diye. Burada Vichy, müşterilerini markayla olan deneyimlerini paylaşmak için blog yazmaya davet ediyor. Markayla olan deneyiminiz mesela şöyle olabilir. Artık kendinizi yenilemek istiyorsunuz, belki yeni şeyler öğrenmek yada gençleşmek , güzelleşmek. İşte yapmanız gereken kendi hikayenizi yazmak. Ve resimlerinizi upload etmek. Daha sonra bu sürecinizi, gün gün ilerlemenizi ve tabi Vichy ürünlerini nasıl kullandığınızı diğer üyelerle PAYLAŞIYORSUNUZ. Blog'un şimdiden 9000 üyesi var. Ve sadık müşterilerini birer evangeliste dönüştürmenin, ve SHARE fikrinin güzel bir örneği İkinci örneğim Amazon.Com’un “Share your own customer image” özelliği. Amazon.com’da bir ürünü incelediğiniz zaman artık bu özelliğide görebiliyorsunuz. Share your image bölümünde her ürünle ilgili (onu kullanırken, test ederken, paylaşırken) çektiğiniz fotografları yükleyip, diğer insaanlarla paylaşabiliyorsunuz. Mesela dijital fotograf makinesi alacaksınız, laf kalabalığına girmeden en iyi şekilde o makineyle çekilen fotograflara bakarak karar veremez misiniz? Bence fark yaratmak için mükemmel bir nokta. Taklit edilmesi zor. Ürünü ve ürün yorumlarını daha güvenilir yapıyor ve insanları eğlendiriyor. Mesela Sony için burayı tıklayın. ve son örneğim Mercedes'den. Mercedes Benz USA. Kimin bir Mercedesi olsa onu sevmez ki. Onunla ilgili deneyimlerini paylaşmak istemez ki. İşte MercedesUSA, mercedesinizle olan deneyimlerinizi paylaşabileceğiniz, hikayenizi anlatabileceğiniz bir ortam sağlamış. Burada Mercedesinizle beraber en ilginç fotograflarınızı veya en etkileyici hikayelerinizi paylaşabilisiniz. Ve sizin gibi diğer Mercedesmania'lar ile iletişime geçebilirsiniz. Geç kalmayın, Siz ürününüzü dijital bir içeriğe nasıl sokabilirsiniz? İnsanlar ürününüzle ilgili deneyimleri nasıl paylaşabilir? Bunu yaratıcı bir şekle sokabilir misiniz? NOT: Dun gece gelişim platformunda "profesyonel tekstilciler" adlı grubun tanışma kokteylindeydim. Oradada Türkiye'de teksil sanayiyi dünya kalitesine çıkartmaya istekli insanların bir PAYLAŞMA platformu oluşturuluyor. Paylaşma demişken ilgililerle PAYLAŞAYIM dedim.