Çarşamba, Şubat 23, 2005

Tüketim zincirinin en son halkası: SHARE

Benim en etkilendiğim makalelerden biri “Discovering new points of differentiation” makalesidir. Yazarlar, makalede tüketim zinciri adını verdikleri bir yöntem sunarlar. Bu yöntemde, pazarlamacı, müşterinin bir ürünü alırken, kullanırken ve sonunda elden çıkarırken izledikleri yolu belirleye çalışır ve her halka için farklılaştırma fırsatlarını irdeler. Bu halkalar, sırasıyla ihtiyacı fark etmek, araştırma, seçme, sipariş ve satın alma, teslimat, ödeme, finansman, fatura, montaj, depolama, kullanım, servis, tamir, bakım, elden çıkarma şeklindedir. Artık bu halkalara yeni bir halka ekleme zamanı geldiğine inanıyorum: Paylaşmak (Share) “Z son insan mı?” kitabından bir örnek vermek istiyorum.
Bir hastaneden gelen e-posta: “Merhaba, mutlu bir haberimiz var. Hastanemizde … çiftinin bir bebeği dünyaya geldi. Aşağıdaki adrese tıklayarak bebeğimiz için hazırladığımız internet sayfasına ulaşabilir, ona mesaj bırakabilir yada bırakılan mesajları okuyabilirsiniz… 1.Link: Bebeğimizin sitesine ulaşmak için buraya tıklayınız.. 2.Link X hastahanesi
X hastahanesinin farklılaştığı nokta yeni anne-babanın bu siteyle mutluluklarını tüm dostlarıyla PAYLAŞMASINA imkan sunmasıdır? Nicolas Negroponte, bitlerin atomların yerini aldığını savunuyor. Dijitalleşme çağınında, sizin müşterileriniz neleri paylaşabilir. * Bu konuya bundan sonraki yazılarımda da devam edeceğim