Pazar, Şubat 27, 2005

Bir pazarlamacı yaratmak

Tutkumdur, nasıl daha iyi fikirler geliştirilir? Başarılı pazarlama kavramları nasıl bulunur? İnsanın hangi özellikleri onu daha iyi bir pazarlamacı yapar? Bugun size kendisinden çok şey öğrendiğim bir ustadan, Prof.Dr. Ömer Baybars Tek, öğrendiklerimi paylaşacağım. Bir pazarlamacı, Atlas dergisinin sloganındaki gibi, herzaman keşfetmek için bakmalıdır. Görmediğini görmek, denemediğini denemek onun en önemli özelliği olmalıdır. İyi bir pazarlamacı olmanın yolu bu deneyim zenginliğinden geçer (bu söz haddim olmadan söylenmiş olabilir). Bakın, Baybars hocanın web sitesine, daha iyi anlayacaksınız. Baybars Hoca yazmış mesela gittiğim bazı lokantalar, kaldığım bazı oteller, gördüğüm bazı yerler, bulunduğum bazı havaalanları, Gördüğüm bazı müzeler, gördüğüm önemli perakende mağazaları ve işletmeleri, sevdiğim şarkılar... Listenin uzunluğuna defalarca bakın (ben öyle yaptım.). Ve sorgulayın en azından bizim bunu yapacak tutkumuz var mı, diye? İşte, bunu yaparsak pazarlama bizim için dünyanın en kolay işi olur, aksi takdirde...

3 yorum:

Eylül Ataklı dedi ki...

Ben iyi bir pazarlamacının iyi bir gözlemci olması gerektiğini düşünüyorum. İnsanları , dolaştığı yerleri, ekonomiyi ve kendisini gözlemlemeli...
Mesela benim bulduğum bir yol da mahallemizdeki bakkalla konuşmak. Ne zaman yeni ya da mevcut bir ürünle ilgili reklam çıksa kendisine gidip satışların nasıl olduğunu sorarım. Sağolsun kendisi de konuşmayı çok sever, her şeyi uzun uzun anlatır. Onun sayesinde "canpare" isimli ürünün reklamlardan sonra inanılmaz bir şekilde satışlarının arttığını öğrendim.
Yine aynı şekilde bulduğum yeni fikirlerimi çevremdeki herkesle paylaşırım, onların fikirlerini alırım. Bana cazip gelen başkasına aynı ölçüde cazip gelmeyebilir.
Bir de pazarlamacının tek işlevi yaratıcı fikirler geliştirmek değildir, aynı şekilde analitik düşünebilmelidir... Bu yazının konusu giderek "iyi bir pazarlamacı nasıl olunur"a kaydığı için yazıma burada son veriyorum :)

PazarOla! dedi ki...

Gözlerini, kulaklarını, burunlarını, ağızlarını, ellerini pazarlamaya açmaya teşvik etmek için, Pazarlama Yönetimi dersimde öğrencilerden her hafta A4'ün yarısı büyüklüğünde bir kağıda "Haftanını Yeniliği" veya başka tematik konular üzerine birşeyler yazıp getirmelerini istiyorum. Bir bölüm öğrenci samimiyetle projeye katılıyor ve çok memnun oluyorlar. Ama bir bölümü bu işi bir "angarya" sandığı için ne kendilerine ne de başkalarına bir hayrı dokunmuyor.
İşin önemini kavrayan öğrencilerim yıllar sonra bile gelip teşekkür ediyorlar.
Duyurulur.

Firat dedi ki...

şarkı dinle -cinsel sohbet-radyo dinle-
islami sohbet-sohbet-sohbet kanallari-
sohbet siteleri-sohbet odaları-cet-
çet-sohbet siteleri-cet-dj akman-
mirc indir-çet-sohpet-
çet-cet-sohpet-
antalya sohbet-mersin-sevda-
çet-cet-sohpet-
bedava sohbet-bursa sohbet-
çorum sohbet-denizli sohbet-gay sohbet-
lez sohbet-mersin sohbet-
avrupa sohbet-istanbul sohbet-
izmir sohbet-ankara sohbet-karadeniz sohbet-
mirc-mircler-mirc indir-
trabzon sohbet-adana sohbet-
hatay sohbet-antakya sohbet-
iskenderun sohbet-hatay-
hatay sohbet-hatay sohbet-
turk chat-mersin-gurbet sohbet-
sivas sohbet-yozgat sohbet-kayseri sohbet