Perşembe, Şubat 24, 2005

10 GEREKÇE AMA HİÇBİRİ UCUZ DEĞİL

Bir mimari dergide Osram Decostar'ın bir reklamını gördüm. başlık büyük harflerle "10 GEREKÇE AMA HİÇBİRİ UCUZ DEĞİL" Ardından Osramı farklı yapan noktalar bir ampul resmi üzerinden gösteriliyor. 1. soketteki oluk. Ampulun armatore güvenle montajını sağlar, 2. Aksiyonel flaman, ışığı en iyi şekilde yansıtır ... 10. Sivriltilmiş soket uçlar, ampulun çok kolay montajını sağlar. Ve reklamın altında şöyle diyor.
"Açıkca söylemekte fayda var. Hiç kuşkusuz Decostar'ı çok daha basit bir yapıda üretebilirdik. O zaman ucuza malolurdu. Ama herkesin takdirini kazanan teknik, donanım ve kalite özelliklerinden pek çoğu da eksik kalırdı. Bu nedenle DECOSTAR'ı şimdiki eksiksiz haliyle üretmek konusunda 10 gerekçemiz var. Biz şimdiki halini tercih ettik. Şimdi biliyoruz ki çok sayıda tüketici DECOSTAR'ı boşuna tercih etmiyor."
İnternetin fiyat şeffaflığı sağladığı, ürünleri meta haline getirdiği, fiyatları düşürdüğü hep tartışılır. Ancak gözden kaçırmayalım "fiyatlar şeffaf olabilir ancak değer(value) hala muğlaktır." Osram ampulun bu özelliklerini gördükten sonra, açıkcası diğer markalarla fiyat karşılaştırmayı hiç düşünmem. Değeri benim için açıktır. Fiyatların şeffaflaşmasını engelleyemeyiz, ancakInternetin değeri açık hale getirici özelliklerini kullanabiliriz.