Cuma, Kasım 11, 2005

Reklamları Gercek hayata Yerlestirmek

Trendwatching, tryvertising trendini gerçek dünyaya ürün yerleştirmek olarak tanımlar. (Ayrıntılar trendwatching'de) Reklamları da ürün yerleştirmenin bir örneği olarak görmeliyiz. İşte en beğendiğim kampanyalardan biri. YahooLocal'ın Hollywood'daki reklamı. Hollywood'daki çalışmada yetenek ajanslarının ve estetik cerrahların nerede olduğunu belirten yerel bir harita kullanılmış. Reklam, sadece bir reklam olmaktan çıkmış, insanlara yol gosteren ve bilgilendiren bir araca donuşmus.

2 yorum:

Feel The Fear And Do it anyway dedi ki...

Trendwatching'de ve springspotters da ( zira ikisi kardes siteler) tryverising ile ilgili yazilarin neredeyse tamamini okudum . Tryvertising kelimesinin tam olarak turkce karsiligi ne olabilir acaba dilimizde ? ya da bir karsiligi var ama ben mi bilmiyorum . Marka gelistirme ve urun yerlestirme ile ilgili faaliyetler arasinda bence en etkili yontemlerden , yani insanlara urunu birebir deneme firsati vererek tanitma . Mesela Sony'nin handycam'i Londra hayvanat bahcesinde 1 saatligine ucretsiz olarak kiralamasi oldukca etkileyici

Adsız dedi ki...

Tryvertising'i "gerçek dünyaya ürün yerleştirme" olarak kullanmayı tercih ediyorum. İnsanların markaları günlük yaşamlarında denemesi, kullanması ve iletisim kurması demektir. Tek yonlu iletisim yoktur, insanlar ürünü deneyerek ürün hakkındaki gorusleri sekillenmektedir.

Turkiye'de de çok basarili ornekler var, bunlardan biri de Zanussi mutfak sanatlari atolyesidir