Salı, Kasım 22, 2005

Yazdıklarımı özetleyen bir kampanya: Sony Vaio

Sony Vaio'dan her açıdan basarili bir kampanyayla karsilastim. Sony; Jessica Alba, Elijah Wood, Wilmer Valderrama gibi Hollywood'un genç süperstarlarına eşsiz, moda ve kendi imzalarını tasiyan bir laptop kapağı tasarlamalarını istedi. Bu tasarımlar önce Amerika'daki Sony mağazalarında insanların beğenisine sunuldu. Sonra, bu özel tasarımlar eBay'de satılarak geliri dünyada açlığı önlemeye çalışan bir derneğe bağışlanacak. Bu kampanyanın bana çekici gelen 6 özelliğini aklıma geliyor. 1. Hemen herkeste aynı olan, ve neredeyse her zaman yanımızda taşıdığımız laptoplara duygusal bir boyut eklemiş. İnsanların aslında laptoplarıyla karşıdaki insanlara duygusal mesajlar verebileceğini göstermiştir 2. Moda ve Teknolojinin buluşmasına bolca örnekler vermiştim. Artık laptoplarımız, dijital makinelerimiz, cep telefonlarımız bizim için bir teknolojik objenin ötesinde moda aksesuarıdır. 3. Ünlü kullanımı çok başarılı. Tarkan'ın Pepsi reklamlarında oynaması veya Tarkan'ın Pepsi içerken çekilmiş görüntüleri markalar için değer taşır. Ancak, daha da ötesi Tarkan'ın (örneğin) Pepsi için bir ambalaj tasarlaması durumunda gerçekleşir. 4. Tasarımların Amerika'daki başlıca Sony mağazalarını dolaşması, daha fazla insanla bağ kurulmasını saplıyor 5. Tur sonunda bu tasarımları ebay'de satmak akıllıca. Konuşulması sağlanıyor. 6. Sosyal bir amaç için, markanın basitçe bağış yapmasının ötesinde markanın özel bir ürün tasarlayarak bu çabalara katılması etkileyici. Kampanyanın sonuçları hakkında henüz bilgim yok. Ancak, kendi pazarlama felsefeme göre her yönüyle çok başarılı bir çalışma.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

size kesinlikle kat�l�yorum.farkl�l�k ad�na gayet duyarl� bi yakla��m.sony i bu konuda tebrik ediyorum.