Salı, Kasım 08, 2005

Yalnızım, Yalnızsın, Yalnızlar... Markalar için ne var

PSFK'da gordugum bir araştırmaya gore, 2021 yılında İngiltere’de yaşayan isanların %35’i tek başına yaşayacağı tahmin ediliyormuş. Yalnızlık sıcak bir trend ve markaların bu trende uygun ürünler geliştirmesi ve yalnızlık duygusuyla empati kurmak markalar için karlı olacaktır. Empati nasıl kuracağımızı daha once yazdıgım iki ornek cok iyi acikliyor(Ornekler burada ve burada).

Bu trend işimize her açıdan etkiliyor. İşte aklıma gelen birkaç etkisi

  • Studio tipi evler, mini arabalar nispeten daha çok talep gorecek
  • Kaynak kullanımı ile ilgili ciddi tartışmalar olacak
  • Insanların yalnızlık duygularıyla empati kuracak ürünlere ihtiyaç olacak
  • Geleneksel ev tasarım modeli değişecek. Orneğin yeni evler mutfaksız şekilde inşa edilebilir
  • Tasarımı geleneksel 4 kişilik aile için düşünülmüş tasarımlar değişecek
  • Disneyland out
  • Mini boyutlu veya tek kullanımlık ürünlere talep artacak

Bu trend ulkemizde de aynı hızla devam edeceğini bekleyebilir. Markanız bu trendden faydalanmak için ne yapabilir?

4 yorum:

Ejderha Zamanı dedi ki...

1-Dondurulmuş ve hazır gıda sektörü patlayacak.
2-Yonja tarzı arkadaşlık siteleri reklam için çok uygun alanlar.
3- I-Pod tarzı tek kişilik ürünler ve mini otomobiller çok satılacak.

Adsız dedi ki...

Peki sizce bu durum türkiye de de olacak mı? Mesela eger bir porselen firması olsaydınız, 8 kişilik yemek takımları yerine bir ya da iki kişilikler üretmeye hazırlık yapar mıydınız?
İyi çalışmalar
Sami HOTAK

Adsız dedi ki...

Türkiye'de olsa mini jenaratör gerekir(!) Her aletin elektrikli olacağı ve elektriklerin kesileceği düşünülürse... İki kişilik yatakta yatacak yalnız kişi için tek uzun yastık gerekir. Belki de değişik yatak boyutları oluşturulur. Geniş tek kişilik yataklar.

Adsız dedi ki...

benim anlayamadığım, niçin bu "kötü" duruma çözüm bulmak için efor sarfetmek yerine bunun cebimizi nasıl etkileyeceğini düşünüyoruz sadece?