Salı, Kasım 22, 2005

Ürün mü satıyoruz?

Türkiye'de son zamanlarda en başarılı bulduğum ürün lipton. Baharatçılarda, marketlerde... gördüğümüz markalanmamış veya markalansa bile ürün odaklı olarak markalanmış (adaçayı, ıhlamur...) bitkisel çayları bilirsiniz. Lipton bakış açısını ürün odaklı olmaktan müşteri odaklı hale getirdi. Lipton insanların bitki çayı içme sebebini dört maddede özetlemiş. Formda kalmak, stresden arınmak, enerji bulmak ve yemek sonrası çayı. Lipton, herbir durum için bitkisel çaylardan özel bir harman yaparak dört farklı çay üretmiş. Ve harmanları huzur çayı, yemek sonrası çayı, formda kalma çayı olarak yeniden markalamış. Lipton ne satıyor? Kendisini sadece bir çay üreticisi olarak mı görüyor? Yoksa huzurlu yaşam, hayat enerjisi ve kolay hazmedebilme gibi faydalar mı satıyor? Ben, markalar için sadece proje mi satıyorum? Yoksa, müşteri sadakati, markayı farklılaştırma... gibi şeyler mi satıyorum? Sen ürün mü satıyorsun, yoksa bir fayda mı?

Hiç yorum yok: