Çarşamba, Ekim 26, 2005

Kafeleri olan bir medya kanalı

YEni bir medyaya hazır mıyız? Dünya çapında kahveyle ilgili tüm isleri arastırmaya ilgim var. Dun hintli Cafecoffeeday adlı bir cafe zincirini kesfettim ve yaklaşımlarına hayran kaldım. Kendilerini kahve, pasta satan bir yer olarak gormuyorlar. Daha da otesinde kendilerini Starbucks gibi 3. mekan olarak konumlandırmamışlar, daha da otesinde kendilerini kafeleri olan bir medya aracı olarak konumlandırmışlar. Kendilerine şehirli, sofistike ve genç hintlilere ulaşmak için bir medya aracı olarak görüyorlar. Bunun için belki yolun başındalar ama web sitelerine reklam almaları, Cafe Beat adlı bir dergi yayınlamaları, cafelerinde markaları ürünler kullanmaları etkileyici. Buradaki kilit nokta CoffeeCafeDay'in reklam verebileceğiniz bir cafe zinciri değil, kahve etrafında biraraya gelmiş topluluğa ulaşmak için bir medya kanalı olmasıdır. Bu nokta çok önemlidir, çünkü ilk seçenekten çevremizde yüzlercesi var. Perakendeciligin Geleceği ile ilgili muthis bir ipucu.

Hiç yorum yok: