Pazartesi, Ocak 30, 2006

Ilk gün'de insanları konusturmak

Ürünün çarpıcı olması ve insanların markayı konuşulmaya değer bulması her zaman için çok değerlidir. Ancak, ürüne karşı duygularımızda zamanla değitiği için zamanlamanın üzerinde durmalıyız. Örneğin, yeni bir kıyafet, araba veya cep telefonu aldığınızda onu arkadaşlarınıza göstermek için duyduğunuz heyecan ilk günkü gibi olmayacaktır. Markalar, olarak ilk günkü heyecanlarıyla insanları daha çok konuşturmak için kafa yormalıyız. Yukarıdaki resmi Flickr'de buldum. Chrysler arabayı alan müşterilerine yukarıdaki kiti gönderiyormuş. Insanların araba almanın heyecanıyla bunları arkadaşlarıyla paylaşmasını teşvik eden bir kit. Bu kitte, arabanın posteri, posta-kartları, stickerslar... falan bulunmakta. "İlk gün" de insanları konuşturmak için bunun gibi yollar bulmalıyız. Başka neler olabilir?

2 yorum:

Onur Yuksel dedi ki...

1-firmalar ürünleri için blog hazırlayıp firma blogundan çok ürün blog ları oluşturabilir, ve ürünle beraber bu blog adresi verilip ürün sahiplerinin fikirlerini yazmaları istenebilir. bununla ilgili olarakta blogta yorum nasıl yazılır şeklinde bir tanıtım kartıd a hazırlanabilir.
2- ürün ile birlikte (ürün bir araba ise) küçük bir maketi verilebilir ve plakasında üzerinde arabanın sahibinin adı olabilir.
3- bayilerden araba satın alanların isimleri alınır. firmanın radyoda reklamı yapılırken sonunda ayrıca oktay vatansever inde yeni arbasını kutlarız şeklinde bir ananons geçilebilir.
4- marketlerde elektronik panolara o günün en çok satan ürünün ne olduğu konusunda herkezin görebileciği yere bir ekran yerleştirilip. kasadan o ürün geçtiğinde sayısı arta bilir. örneğin sütaş tereyağ 1287 gibi :)

admin dedi ki...

Onur yorumun için tesekkurler.
2. fikir cok onemli bence. ozellikle, musterinin cocukları icin. Bir ara BMW alan musterinin cocuklarına BMW'nin kucuk bir oyuncaginin hediye edildiğini duymustum. O yastaki cocuk icin ne derin bir duygusal bağ yaratılabilir.