Cuma, Ocak 20, 2006

Sen de güzelsin

CosmoGirl(USA) dergisi bu ay dünya çapındaki okurları arasında yapılan güzellik anketinin sonuçlarını yayınladı. Bu ankette Türkiye için çok önemli iki istatistik dikkatimi çekti. İlk soru "Güzellik sizin için ne kadar önemli?" . Bu soruya Turkiye'deki CosmoGirl okurlarının %75'i çok önemli cevabını vermiş. Anket sonuçlarına göre, güzelliğe bu kadar önem verme bakımından Türkiye diğer ülkelerden açık ara önde gözüküyor. Bir diğer soru ise "Geçenlerde hiç diyet yaptınız mı?" şeklinde. Anket sonuçlarına göre Türk okurların %50'si geçen birkaç gün içinde diyet yapmış. Aşırı şişmanlıkla boğuşan Amerika'da ise bu oran %30'u aşmıyor. Bu oranlar ortaya koyuyor ki, genç kızlarımız (toplumumuz) üzerinde çok büyük bir güzellik baskısı yapılıyor. Bunun sebebini saatlerce tartışabiliriz. Ancak, burada pazarlama için açık bir fırsat var. "İnsanlara sen de güzelsin demek". Yapılan birçok reklam, güzelliği bu denli öne çıkararak insanların kendileri hakkında kötü hissetmelerine neden oluyor. Üzerinde bu kadar güzellik baskısı hisseden insanlarımız, TheBodyShop ve Dove gibi herkesin güzel olduğunu söyleyen markalara daha sıcak bakacaktır. Kategori İstatistikler, tüketici nasıl düşünür ilgili trendler Dove, gerçek güzellik Nike, Gerçek kadın

Hiç yorum yok: