Perşembe, Ocak 05, 2006

Ağaç Reklamları

Taksim meydanındaki bir ağaç yılbaşı için daire şeklinde flylerlar ile donatılmış. Flyerların bir yüzünde maksimum kart ve diğer yüzünde istanbul belediyesi yazıyor. Bu haliyle ağacın meyvesi olarak maksimumkart çok ilgisiz ve zorlama dursa da ağaçların bir reklam mecrası olarak kullanılması bakımından ilham verici. Ağaçlar hemen her caddede yüksek görünürlüğü olacak şekilde bulunur. Ağaçda yapılabilecek markayla ilgili çok fazla yaratıcı iş vardır. Üstelik, sğacın bir avantajı da onunla ilgili dilimizde çok fazla metafor(benzetme) ve deyim bulunmasıdır. Gerilla reklam faaliyetleri için çok uygun bir araç olabilir. Artık, ağaçlara farklı bir gözle bakıyorum:)

3 yorum:

destan dedi ki...

Yılbaşı dolayısıyla, Nişantaşı'nda da bu tip faaliyetler vardı. Garanti Bankası ağaçları ve sokağı bayram yerine çevirmiş. Çok daha şık ve sadece daire şeklinde flayerler yok.

Ejderha Zamanı dedi ki...

Evet güzel bir çalışma da türkiyede bu tarz işler çığrından çıkabilir ve tehlikeli olabilir diye düşünüyorum. Ben ağacın üzerinde reklam görürsem o markadan nefret ederim. doğayı koruyalım. ama ne bileyim firma ağaçların bakımına sponsor olur ve abartmamak şartıyla ağacın bir kaç dalını kullanır. olabilir.

Zeynep dedi ki...

Belirli dönemlerde ilginç olabilir. Yılbaşı veya özel bir etkinlik dönemi (örneğin festivaller)gibi. Ama bu iş süreklilik kazanır hele bir de baharda yemyeşil ağaçlar reklam panosuna dönerse hoş olmaz bence.