Cuma, Şubat 03, 2006

Yönetmen Koltuğunu Insanlara Bırakmak

PG "When she is hot" konseptli bir mini site açtı. Bu site insanları görüntü ve ses paketçiklerini birleştirerek kendi reklam klibi yapmalarını ve bunu internette paylaşmalarını teşvik ediyor. Ortaya aynı klibin binlerce versiyonu çıkıyor. Ben bu konsepti çok sevdim, çünkü insanlara reklamı şekillendirme fırsatı veriyor. Yonetmen koltuğunda oturan insanlar, şaheserlerini paylaşmak için daha istekli oluyor. Film fragmanlarını düşünün. Film gösterime girmeden önce onları internette yaymak iyi fikirdir. Ancak, insanların fragman görüntülerini kendi zevkine göre düzenleyip paylaşmaları daha iyi bir fikirdir. Markalar için de reklamlarını ya da kendi marka kimliğine uyan görüntüleri bu konseptle insanları yönetmen koltuğuna oturtmak ve kendi reklam versiyonlarını yapmalarını sağlamak çok iyi fikirdir.

1 yorum:

Ozgur Alaz dedi ki...

Update: Benzer çalışmalar American Pie, Avusturalya Turizm tanıtımı ve Diesel markaları için de görmüştüm.

Bu fikir 30sn reklamcılığını kurtaracak fikirlerden birisi de olabilir. Reklam gibib insanları taciz etmiyor, tam aksine insanları eğlendirerek kendi remixlerini oluşturma şansı veriyor. Ve virutik şekilde ilerliyor