Salı, Şubat 21, 2006

Kızarkadasiminarkadasi en başarılı interaktif olma yolunda

Gillette M3power için litespell tarafından hazırlanan kizarkadasiminarkadasi advergames'i ülkemizdeki en başarılı interaktif kampanya olma yolunda. Bu oyun kız arkadaşına çaktırmadan, kız arkadaşının arkadaşını gözlerinle baştan çıkarmaya dayalı bir oyun. Yarışma üç aşamadan oluşuyor. Bir sonraki aşamaya geçmek için arkadaşınızı yarışmaya davet etmeniz gerekiyor. Arkadaşınız yarışmaya kayıt yaptırdıktan sonra diğer aşamaları oynamak için hakkınız oluyor. Bu basit mekanizma da yarışmanın virütikliğini arttırıyor. Advergames'ler de sorun oyun çok güzel olsa da, oyunun markayla ilişkisinin zayıf olması ve markaya bir şey katmamasıdır. Kişisel olarak oyunun markaya büyük katkısı olacağına inanıyorum. Oyunun kendisine çektiği genç erkek nufus Gillette'in ulaşmak istediği kesim. Ve, kızları tavlamak ise Gillette'in genel olarak vermek istediği mesaja tam uyuyor. Alexa'ya göre site şimdiden günlük 350.000 hit almay başlamış. Bu kampanya, en başarılı interaktif kampanya olma yolunda ilerliyor For English: OpenSpace.Adverblog

4 yorum:

Marketing Post dedi ki...

Son zamanlarda türkiyede şirketler interneti daha iyi ve interaktif şekilde müşterileriyle buluşturuyorlar. Sadece bu işi üstlenen reklam ajansları var mı acaba? Varsa onlara çok iş düşecek demektir.

Adsız dedi ki...

Gilette'in kullanici bilgileri ile ilgili sabikalari dusunulunce, bir baskasini davet ederek devam edebilme sansinin verilmesi biraz ironik olmus.

settar dedi ki...

En başarılı viral kampanya değil bu bence. Bosch'un yılbaşı ve sevgililer günü zamanlarında yaptığı oyunlar onlarca arkadaşım tarafından bana gönderilirken bu oyun sadece bir kişi tarafından gönderildi.

Ayrıca kız arkadaşın arkadaşını ayartma fikri bana Gilette için çok uygun değil gibi geldi. Bu en basit düzeyde "kız götürme" fikri olsa olsa Axe (Lynx) için uygun düşer. Yoksa evli barklı ve 2 çocuk babası David Beckham değil çapkınlığıyla ünlü Colin Farell Gilette adamı olurdu.

Bu arada Mercedes-Benz'in A serisinin yeni kasasının lansmanı için yaptığı "kendi yıldızını takip et" kampanyası kapsamındaki internet oyunu da inanılmaz bir fenomen olmuştu, onun da hakkını yemeyelim.

Selamlar,
Yalçın Pembecioğlu
Bigumigu
http://www.bigumigu.com

matanoupa dedi ki...

Uygulama olarak eglenceli görünsede etik olarak çok iğrenç buluyorum. Burada artık başarının ne olduğunu tartışmalıyız diye düşünüyorum.

Tırtlar vadisi başarıdan başarıya koşarken ufacık çucuklar birbirini bıçaklıyor. kime göre başarı bu?