Internet ve diğer teknolojik gelişmeler başlangıçta iş yapış biçimizi keskin olarak iyileştirdi. Uçak biletlerimizi internetten alabiliruz ve bankacılık işlemlerini sıra beklemeden masabaşında gerçekleştirebiliyoruz.
Internetin hayatımıza getireceği yeni bir devrim daha var. Bu devrim internetin yarattığı sosyal devrimdir. Internetin nasıl düşündüğümüz ve nelerden etkilendiğimiz, sosyal ilişkilerimiz , zevklerimiz ve beklentilerimiz üzerinde yaratacağı daha büyük bir etkidir bu. Henüz kimse buna hazır değil. Belirsizlik büyük.
Chris Anderson'ın the long tail blogunda bunun bir öncü göstergesini görmek mümkün. Chris, en çok satan 100 albümün tüm album piyasasında aldığı pay ile ilgili tarihsel bir analiz yaptı. Bu analizde çok çarpıcı sonuçlar var. 1970-2000'ler arası dönemde TV'nin büyük bir birleştirici etkisini görüyoruz. Bu dönemde çok satanlar 100 albumun toplam pastada aldığı pay %20'lere kadar çıkmıştı. Internet sonrası dönemde müzik tercihlerimiz ve müzik dinleme alışkanlıklarımız keskin olarak değişmiş. En çok satan albümlerin aldığı pay %3'lerin altına inmiş. Ve daha da inmesi bekleniyor. Geçmişteki varsayımlarımıza takılı kalırsak pazarlama araçlarımızın etkisinin en az %80 azalacağının kanıtı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder